„Jundas” jaunieši Rumānijā izzina demokrātijas pamatprincipus Eiropas Parlamentā.”
Jelgavas jaunieši, sadarbojoties ar Iecavas jauniešiem, astoņas dienas - no š.g. 3. līdz 9. februārim, pavadīja Rumānijas pilsētā Baia Mare, kurā notika demokrātijas projekta „Youth Babel” starptautiskās jauniešu apmaiņas aktivitātes. Tajā piedalījās jaunieši no trīs valstīm: Latvijas, Rumānijas un Itālijas, kopā 30 dalībnieki.
Latviju šajā projektā pārstāvēja, Jelgavas bērnu un jauniešu centra „Junda” pulciņu „Datorgudrības” un „Jauniešu klubs” audzēkņi un neformālā jauniešu apvienība „GTA” no Iecavas, kas skolotāja Uģa Pekšas vadībā rumāņus un itāļus iepazīstināja ar demokrātijas procesu Latvijā, stāstīja par latviešu kultūru un tradīcijām, kā arī uzzināja to pašu no jauniegūtajiem draugiem. Pirms brauciena uz Rumāniju jaunieši rūpīgi bija izplānojuši kā pārstāvēs Latviju, ko labu, jautru un interesantu pastāstīs par mūsu valsti, kādas kultūras iezīmes un paražas iemācīs citiem projektā iesaistītajiem jauniešiem. Sazināšanās projektā notika angļu valodā, kā arī dalībnieki mācījās dažādas frāzes un izteicienus, kas raksturīgi citām tautām.
Projekta dalībnieki atzīst, ka braucienam un projektam ir bijuši vairāki ieguvumi: uzzinājuši vairāk par politiskajiem procesiem un notikumiem Latvijā, uzzinājuši kā un kādā veidā darbojas un tiek ievēlēts Eiropas Parlaments, iepazinuši citu valstu kultūru, uzlabojuši savas angļu valodas zināšanas un ieguvuši daudz jaunus draugus gan Latvijā, gan citās valstīs.
Divi BJC „Junda” un divi Iecavas jauniešu grupas pārstāvji jau 2013. gada oktobrī devās uz Rumāniju, lai izplānotu februārī notikušās starptautiskās jauniešu apmaiņas projekta aktivitātes. Pirms starptautiskās jauniešu apmaiņas Rumānijā arī Iecavā tika noorganizēta „vietējās nozīmes jauniešu domu apmaiņa”, kurā dažādās interesantās aktivitātēs un simulācijas spēlēs piedalījās jaunieši gan no Jelgavas, gan no Iecavas, izzinot vārda „demokrātija” būtību.
„Youth Babel” ir programmas „Jaunatne darbībā” atbalstīts projekts, kura laikā jaunieši, izmantojot dažādās neformālās izglītības metodes, iepazina savas valsts politiskos procesus, analizēja demokrātijas procesus un vēlēšanu kārtību Eiropas Parlamentā, iepazina citas kultūras, dalījās pieredzē par jauniešu iesaistīšanos politikā, kā arī diskutēja par kopējo situāciju Eiropā.