Arī Jelgavas taksisti runā par krīzi nozarē un cenšas noturēties tirgū

28.07.2008.
«Tagad vairāk jādomā, kā noturēties tirgū, nevis par globālu attīstību,» teic «Jelgavas taksometru servisa» valdes priekšsēdētājs Laimonis Vecums, runājot par pašreizējo taksometru vadītāju un nozares uzņēmēju situāciju. Līdzīgu viedokli pauž arī citi taksometru vadītāji, norādot uz krīzi nozarē.

Sintija Čepanone

«Tagad vairāk jādomā, kā noturēties tirgū, nevis par globālu attīstību,» teic «Jelgavas taksometru servisa» valdes priekšsēdētājs Laimonis Vecums, runājot par pašreizējo taksometru vadītāju un nozares uzņēmēju situāciju. Līdzīgu viedokli pauž arī citi taksometru vadītāji, norādot uz krīzi nozarē.

 

Šodien Latvijas Vieglo taksometru nozares darba devēju organizācijas valdes loceklis Māris Grīnbergs paudis, ka patlaban spēkā esošie braukšanas tarifi taksometru vadītājiem un nozares uzņēmējiem ir neizdevīgi, tāpēc būtu nepieciešams tos palielināt. Viņš arī uzsvēra, ka taksometru pārvadājumu nozarē gaidāmi uzņēmēju bankroti, jo līzinga maksājumi par iegādātajām automašīnām bankām ir jāveic.

Komentējot situāciju Jelgavā no sava uzņēmuma skatu punkta, «Jelgavas taksometru servisa» valdes priekšsēdētājs pauž, ka pašlaik jācenšas noturēties tirgū. «Nav noslēpums, ka cilvēku maksātspēja ir krietni samazinājusies, un to izjūtam arī mēs – šogad braukt gribētāju ir ievērojami mazāk nekā pērn –, turklāt degvielas cenas šobrīd ir tādas, kādas tās ir,» L.Vecums norāda, ka pašlaik uzņēmums klientus cenšas noturēt ar zemāku cenu, proti, domes noteiktā maksimālā tarifa – 60 santīmi par vienu nobraukto kilometru – vietā «Jelgavas taksometru servisa» taksisti prasa 50, bet maksimālās nolīgšanas jeb iekāpšanas maksas (1 lats) vietā – 80 santīmus. «Protams, tas mums nav izdevīgi, taču situācija ir tāda, kāda tā ir un ir jāmeklē kompromisi,» tā L.Vecums.

Viņš atzīst, ka prasīt salīdzinoši zemāku cenu par braucienu lielā mērā var atļauties arī tādēļ, ka uzņēmumam nav jāsedz līzinga maksājumi par jaunu mašīnu iegādi, kā tas ir, piemēram, vairākās Rīgas taksometru firmās. «Arī mūsu mašīnas būtu jāmaina, taču pašlaik nevaram atļauties domāt par šādu attīstību,» viņš noteic.

Uz krīzi šajā nozarē norāda arī taksists Aivars, kurš par taksometru vadītāju strādā jau kopš 1991. gada. «Stāvoklis ir, maigi izsakoties, traģisks – degvielas, rezervesdaļu, remontu cenas ir būtiski augušas, savukārt klientu skaits ir samazinājies vismaz par 50 procentiem. Tieši tādēļ esmu spiests braukt par zemāku tarifu nekā domes noteiktais, un tas viss tikai tāpēc, lai noturētu klientu,» atzīst Aivars, akcentējot, ka kritiskās situācijas dēļ aizvien vairāk un vairāk taksometru vadītāju savu mašīnu spiesti «likt pie sētas» un meklēt citas iespējas nopelnīt. «Nu taksometra pakalpojumi var būt tikai kā papilddarbs. Arī es pašlaik meklēju citas darba iespējas,» viņš nosaka.