Autorūpnīcas celtniecība virzās uz priekšu
25.07.2008.
Topošajā akciju sabiedrības «AMO Plant» autorūpnīcā pašlaik turpinās pieteikumu pieņemšana no ražošanas korpusa būvniecības pretendentiem. Jau saņemts vairāk nekā ducis piedāvājumu. Savukārt rūpnīcas administratīvā korpusa būvniecības konkursa izdevīgākie piedāvājumi nodoti saskaņošanai Maskavas valdībai.
Anna Afanasjeva
Topošajā akciju sabiedrības «AMO Plant» autorūpnīcā pašlaik turpinās pieteikumu pieņemšana no ražošanas korpusa būvniecības pretendentiem. Jau saņemts vairāk nekā ducis piedāvājumu. Savukārt rūpnīcas administratīvā korpusa būvniecības konkursa izdevīgākie piedāvājumi nodoti saskaņošanai Maskavas valdībai.
A/s «AMO Plant» Projektu un celtniecības daļas vadītājs Gatis Šēls stāsta, ka automobiļu rūpnīcas industriālā kompleksa būvniecība sadalīta četrās daļās. Pirmajā iekļauts rūpnīcas administratīvais korpuss. Tā būvniecībai pieteikušās piecas firmas. To piedāvājumi izvērtēti no juridiskā, grāmatvedības un celtniecības aspekta un izdevīgākie nosūtīti izvērtēšanai un saskaņošanai uz Maskavu, jo rūpnīcas būvniecību finansē Krievijas galvaspilsētas valdība.
Līdz 6. augustam turpinās pieteikšanās izsludinātajam konkursam par tiesībām būvēt ap 10 000 kvadrātmetru lielo ražošanas korpusu. Pašlaik jau saņemti piedāvājumi no 13 pretendentiem. Izdevīgākos konkursa komisija pēc tam sūtīs saskaņošanai uz Maskavu. Savukārt rūpnīcas teritorijas autoceļu izbūves un labiekārtošanas konkursus izsludinās augusta beigās. Rūpnīcas projekta īstenotāji administratīvā kompleksa un ražošanas korpusa būvniecību plāno sākt septembrī, bet pabeigt – nākamā gada jūnijā. Pēc tam apmēram pieci mēneši nepieciešami tehnoloģisko iekārtu uzstādīšanai jaunuzbūvētajā ražošanas korpusā. Industriālā kompleksa nodošana ekspluatācijā paredzēta nākamā gada novembrī.
Pašlaik a/s «AMO Plant» Projektu un celtniecības daļa sakārto tehnisko dokumentāciju, lai nodotu ekspluatācijā uzbūvēto rūpnīcas koģenerācijas staciju. Savukārt līdzās tai tiek būvētas noliktavas.
«Jelgavas Vēstnesis» jau rakstīja, ka autorūpnīcas būvniecībai 2005. gadā tika izveidota a/s «AMO Plant», kuras akcionāri ir Maskavas valdība, a/s «Ferrus» un Jelgavas pašvaldība. Jaunajā ražotnē komplektēs vieglās kravas automašīnas Krievijas un Eiropas tirgum atbilstoši
EURO-4 standartam, kā arī vidējas ietilpības autobusus. Plānots, ka uzņēmumā nodarbinās ap 200 cilvēku. Gada laikā rūpnīcā varēs saražot līdz 2200 transporta līdzekļiem.
Topošajā akciju sabiedrības «AMO Plant» autorūpnīcā pašlaik turpinās pieteikumu pieņemšana no ražošanas korpusa būvniecības pretendentiem. Jau saņemts vairāk nekā ducis piedāvājumu. Savukārt rūpnīcas administratīvā korpusa būvniecības konkursa izdevīgākie piedāvājumi nodoti saskaņošanai Maskavas valdībai.
A/s «AMO Plant» Projektu un celtniecības daļas vadītājs Gatis Šēls stāsta, ka automobiļu rūpnīcas industriālā kompleksa būvniecība sadalīta četrās daļās. Pirmajā iekļauts rūpnīcas administratīvais korpuss. Tā būvniecībai pieteikušās piecas firmas. To piedāvājumi izvērtēti no juridiskā, grāmatvedības un celtniecības aspekta un izdevīgākie nosūtīti izvērtēšanai un saskaņošanai uz Maskavu, jo rūpnīcas būvniecību finansē Krievijas galvaspilsētas valdība.
Līdz 6. augustam turpinās pieteikšanās izsludinātajam konkursam par tiesībām būvēt ap 10 000 kvadrātmetru lielo ražošanas korpusu. Pašlaik jau saņemti piedāvājumi no 13 pretendentiem. Izdevīgākos konkursa komisija pēc tam sūtīs saskaņošanai uz Maskavu. Savukārt rūpnīcas teritorijas autoceļu izbūves un labiekārtošanas konkursus izsludinās augusta beigās. Rūpnīcas projekta īstenotāji administratīvā kompleksa un ražošanas korpusa būvniecību plāno sākt septembrī, bet pabeigt – nākamā gada jūnijā. Pēc tam apmēram pieci mēneši nepieciešami tehnoloģisko iekārtu uzstādīšanai jaunuzbūvētajā ražošanas korpusā. Industriālā kompleksa nodošana ekspluatācijā paredzēta nākamā gada novembrī.
Pašlaik a/s «AMO Plant» Projektu un celtniecības daļa sakārto tehnisko dokumentāciju, lai nodotu ekspluatācijā uzbūvēto rūpnīcas koģenerācijas staciju. Savukārt līdzās tai tiek būvētas noliktavas.
«Jelgavas Vēstnesis» jau rakstīja, ka autorūpnīcas būvniecībai 2005. gadā tika izveidota a/s «AMO Plant», kuras akcionāri ir Maskavas valdība, a/s «Ferrus» un Jelgavas pašvaldība. Jaunajā ražotnē komplektēs vieglās kravas automašīnas Krievijas un Eiropas tirgum atbilstoši
EURO-4 standartam, kā arī vidējas ietilpības autobusus. Plānots, ka uzņēmumā nodarbinās ap 200 cilvēku. Gada laikā rūpnīcā varēs saražot līdz 2200 transporta līdzekļiem.