Cilvēki ar invaliditāti zināšanas nostiprina praksē
03.04.2008.
«Mācību laikā jau reizēm likās – jāmet miers, jo šķita, ka nespēju visu apgūt, taču nu esmu nokļuvusi jau līdz praksei,» saka Inga Buša – viena no tiem 38 cilvēkiem ar invaliditāti, kas apguva profesionālās izglītības programmas «Datorsistēmas» un «Programmēšana» un tagad jau iziet praksi.
Sintija Čepanone
«Mācību laikā jau reizēm likās – jāmet miers, jo šķita, ka nespēju visu apgūt, taču nu esmu nokļuvusi jau līdz praksei,» saka Inga Buša – viena no tiem 38 cilvēkiem ar invaliditāti, kas apguva profesionālās izglītības programmas «Datorsistēmas» un «Programmēšana» un tagad jau iziet praksi.
38 cilvēki ar invaliditāti no Zemgales reģiona jau nedēļu strādā prakses vietās, kuras tiek nodrošinātas projekta «Profesionālās izglītības pieejamības uzlabošana invalīdiem Zemgales reģionā» laikā. Prakse turpināsies līdz 12. jūnijam, un līdz šim apmācītie projekta dalībnieki apguvuši profesionālās izglītības programmas «Datorsistēmas» un «Programmēšana», kuras tika izstrādātas un pielāgotas e-apmācību metodei, dodot iespēju kursantiem mācīties mājās. «Turklāt kursu dalībniekiem uz apmācību laiku datori tika uzstādīti mājās un nodrošināts interneta pieslēgums,» stāsta projekta vadītāja Jelgavas reģionālā Pieaugušo centra direktores vietniece Ingrīda Muraškovska. Viņa atklāj, ka pretimnākoši izrādījās vairāki uzņēmumi un iestādes no visa Zemgales reģiona, tostarp Jelgavas, jaunos speciālistus nodrošinot ar prakses vietām. «Ir arī iestādes un uzņēmumi, kuros cilvēkus ar invaliditāti nodarbinās pirmo reizi. Piemēram, Spīdolas ģimnāzija,» piebilst I.Muraškovska.
«Kaut arī mums nebija pieredzes, pēdējo gadu laikā darījām visu, lai mūsu skola būtu pielāgota arī cilvēkiem ar invaliditāti, un tapa gan ērta uzbrauktuve, gan viņiem pielāgotas tualetes. Bijām pārliecināti, ka tas kādreiz noteikti būs nepieciešams,» Spīdolas ģimnāzijas direktore Ilze Vilkārse stāsta, ka nu tas brīdis ir pienācis, jo viens no praktikantiem pārvietojas ratiņkrēslā – Maksimam Voroņeckim uzticēts veidot skolas videotēku, mediatēku un strādāt pie skolas mājas lapas pilnveides.
Savukārt I.Buša piedalās informācijas sagatavošanā elektroniskā veidā un veic dažādu mācību un vērtēšanas procesā iegūtu datu analīzi. Viņas prakses vadītāja ir Spīdolas ģimnāzijas direktores vietniece Dzintra Aploka. «Pašlaik viņa papildina manis uzsākto pārraudzības plānu, vēlāk pilnveidos skolas elektronisko datu bāzi, savukārt aprīlī, kad skolā sāks ieviest e-klasi, tās aprobācija būs daļa no praktikantes pienākumiem,» tā Dz.Aploka.
Inga stāsta, ka prakses laikā paredzētos pienākumus viņa pilda gan Spīdolas ģimnāzijā, gan mājās. «Dažkārt mājās pat ir ērtāk – ja nogurstu, varu atgulties un pēc tam darbu turpināt,» viņa arī teic, ka tādējādi var izmantot mūsdienās tik ļoti nepieciešamās e-pasta sūtīšanas prasmes. Par nākotnes iecerēm kā Dz.Aploka, tā I.Buša runā piesardzīgi – galu galā prakse ilgusi tikai dažas dienas.
Projekta kopējās izmaksas ir 325 010,47 latu no Eiropas Sociālā fonda un valsts budžeta līdzekļiem.
«Mācību laikā jau reizēm likās – jāmet miers, jo šķita, ka nespēju visu apgūt, taču nu esmu nokļuvusi jau līdz praksei,» saka Inga Buša – viena no tiem 38 cilvēkiem ar invaliditāti, kas apguva profesionālās izglītības programmas «Datorsistēmas» un «Programmēšana» un tagad jau iziet praksi.
38 cilvēki ar invaliditāti no Zemgales reģiona jau nedēļu strādā prakses vietās, kuras tiek nodrošinātas projekta «Profesionālās izglītības pieejamības uzlabošana invalīdiem Zemgales reģionā» laikā. Prakse turpināsies līdz 12. jūnijam, un līdz šim apmācītie projekta dalībnieki apguvuši profesionālās izglītības programmas «Datorsistēmas» un «Programmēšana», kuras tika izstrādātas un pielāgotas e-apmācību metodei, dodot iespēju kursantiem mācīties mājās. «Turklāt kursu dalībniekiem uz apmācību laiku datori tika uzstādīti mājās un nodrošināts interneta pieslēgums,» stāsta projekta vadītāja Jelgavas reģionālā Pieaugušo centra direktores vietniece Ingrīda Muraškovska. Viņa atklāj, ka pretimnākoši izrādījās vairāki uzņēmumi un iestādes no visa Zemgales reģiona, tostarp Jelgavas, jaunos speciālistus nodrošinot ar prakses vietām. «Ir arī iestādes un uzņēmumi, kuros cilvēkus ar invaliditāti nodarbinās pirmo reizi. Piemēram, Spīdolas ģimnāzija,» piebilst I.Muraškovska.
«Kaut arī mums nebija pieredzes, pēdējo gadu laikā darījām visu, lai mūsu skola būtu pielāgota arī cilvēkiem ar invaliditāti, un tapa gan ērta uzbrauktuve, gan viņiem pielāgotas tualetes. Bijām pārliecināti, ka tas kādreiz noteikti būs nepieciešams,» Spīdolas ģimnāzijas direktore Ilze Vilkārse stāsta, ka nu tas brīdis ir pienācis, jo viens no praktikantiem pārvietojas ratiņkrēslā – Maksimam Voroņeckim uzticēts veidot skolas videotēku, mediatēku un strādāt pie skolas mājas lapas pilnveides.
Savukārt I.Buša piedalās informācijas sagatavošanā elektroniskā veidā un veic dažādu mācību un vērtēšanas procesā iegūtu datu analīzi. Viņas prakses vadītāja ir Spīdolas ģimnāzijas direktores vietniece Dzintra Aploka. «Pašlaik viņa papildina manis uzsākto pārraudzības plānu, vēlāk pilnveidos skolas elektronisko datu bāzi, savukārt aprīlī, kad skolā sāks ieviest e-klasi, tās aprobācija būs daļa no praktikantes pienākumiem,» tā Dz.Aploka.
Inga stāsta, ka prakses laikā paredzētos pienākumus viņa pilda gan Spīdolas ģimnāzijā, gan mājās. «Dažkārt mājās pat ir ērtāk – ja nogurstu, varu atgulties un pēc tam darbu turpināt,» viņa arī teic, ka tādējādi var izmantot mūsdienās tik ļoti nepieciešamās e-pasta sūtīšanas prasmes. Par nākotnes iecerēm kā Dz.Aploka, tā I.Buša runā piesardzīgi – galu galā prakse ilgusi tikai dažas dienas.
Projekta kopējās izmaksas ir 325 010,47 latu no Eiropas Sociālā fonda un valsts budžeta līdzekļiem.