Degvielas izmaksas «spiež» paaugstināt biļešu cenas
Sintija Čepanone
Visticamāk, jau no 1. jūlija ierasto 30 santīmu vietā par
braucienu pilsētas sabiedriskajā transportā nāksies maksāt
35.
Nemitīgais degvielas cenu kāpums ir galvenais, taču ne vienīgais
iemesls, kādēļ SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) rosinājis
paaugstināt biļešu cenas pilsētas maršrutos. Taču arī jaunā cena
nesegs reālos izdevumus. «Paaugstinot tarifu pilsētas maršrutos,
esam centušies sabalansēt iedzīvotāju maksātspēju un pašvaldības
iespēju dotēt zaudējumus. Degvielas cena pieaug teju trīs reizes
mēnesī – lai mēs arī turpmāk varētu veikt pasažieru pārvadājumus,
biļetes cenas palielinājums ir neizbēgams,» teic JAP
komercdirektore Viktorija Ļjubļinska. Viņa atzīst, ka pašlaik
praktiski visi ieņēmumi tiek novirzīti degvielas iegādei, taču
jāņem vērā, ka ievērojami līdzekļi nepieciešami arī autobusu
uzturēšanai. «Pasažieru pārvadājumu pakalpojumi dārgāki kļūst visā
Eiropā, un vidējā cena par braucienu pilsētas maršrutos ir 2 – 2,5
eiro, turklāt arī tur visi pārvadātāji saņem dotācijas 50 – 70
procentu apmērā,» nosaka V.Ļubļinska, atgādinot prognozes, saskaņā
ar kurām līdz gada beigām degviela varētu maksāt jau latu
litrā.
V.Ļubļinska norāda – gada sākumā, kad biļetes cena pilsētas
maršrutos tika paaugstināta līdz 30 santīmiem, dīzeļdegviela
maksāja 65 santīmus par litru, savukārt pašlaik tās izmaksas litrā
jau pārsniedz 85 santīmus.
Jāpiebilst, ka jauno tarifu par braukšanu sabiedriskajā transportā
pilsētas maršrutos vēl jāapstiprina domes sēdē 19. jūnijā.
No 1. jūlija maksa par braucienu tiks paaugstināta arī
tālsatiksmes jeb starppilsētu maršrutos, kad par 40 santīmiem
dārgāks kļūs brauciens ar autobusu uz Rīgu, Bausku, Tukumu,
Ventspili, Dobeli, Sloku un attiecīgi arī atpakaļ. Savukārt
braucienam uz Rīgu ar mikroautobusu cena pagaidām netiek mainīta.
JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs akcentē, ka šādu lēmumu
Satiksmes ministrija pieņēmusi, reaģējot uz straujo degvielas
kāpumu.
Par gaidāmo biļešu cenu kāpumu līdztekus JAP pašlaik jau paziņojusi
SIA «Daugavpils Autobusu parks», Vidzemes sabiedriskā transporta
kompānija «CATA», kā arī Valmieras transporta uzņēmums
«VTU-Valmiera».