Eksaminācijas centrs ievieš jaunu elektronisko sistēmu
Izglītības satura un eksaminācijas centrs (ISEC) ieviesīs jaunu elektronisko sistēmu, kas ļaus skolēnus valsts pārbaudes darbiem pieteikt elektroniski.
Šī gada rudenī daļa Latvijas skolu varēs izmēģināt jaunizveidotās elektroniskās sistēmas darbību, savukārt pārējās skolas varēs turpināt darboties pēc jau ierastās sistēmas un vēl nākamgad iesniegt skolēnu sarakstus rakstveida formā.
Plānots, ka ar 2009./2010.mācību gadu valsts pārbaudījumu informācijas sistēmu sāks izmantot visas vispārizglītojošās skolas, - tas nozīmē, ka pieteikumus valsts pārbaudījumiem varēs iesniegt tikai elektroniskā veidā, izmantojot ISEC reģistra sistēmu. Šāda sistēma ļaus izglītības iestāžu darbiniekiem ietaupīt laiku un resursus, padarot pieteikšanās procesu ērtāku un operatīvāku.
ISEC veiktajā valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas testēšanā tika iesaistīti 84 skolotāji un 27 izglītības pārvalžu darbinieki, kuri izmēģināja sistēmu šā gada sākumā un sniedza IZM savus priekšlikumus tās funkcionalitātes nodrošināšanai.
Valsts pārbaudījumu informācijas sistēma ir slēgtas pieejas informācijas sistēma, kurā izglītības sistēmas darbinieki varēs reģistrēt savus skolēnus centralizētajiem eksāmeniem, norādot skolēna personas datus un to, kurus eksāmenus skolēns gatavojas kārtot.
Elektroniskajā reģistrā ievadītā informācija nebūs pieejama publiski. Tāpat sistēmā netiks publicēti ne centralizēto eksāmenu uzdevumi, ne to rezultāti.
Valsts pārbaudījumu informācijas sistēma izstrādāta tā, lai vajadzības gadījumā tajā varētu integrēt papildu e-pakalpojumu iespējas, piemēram, pieeju valsts pārbaudījumu grafikam, iespēju pieteikties centralizēto eksāmenu kārtošanai augstskolās un saņemt eksāmenu rezultātus, kā arī nodrošināt iespēju izmantot e-parakstu, iesniedzot vai saņemot dokumentus. Nākotnē plānots sistēmas ietvaros uzlabot izglītības iestāžu savstarpējo saziņu arī citu aktuālu jautājumu risināšanai.