Jau oktobrī «Jelgavas cukura» paciņās leišu ražojums
27.03.2008.
Vēl tikai pusgads, un mums zināmajās «Jelgavas cukura» paciņās jau tiks fasēts pārsvarā Lietuvā ražots cukurs – zīmola pārpircēji «Danisco sugar» gan sola: kvalitāte palikšot iepriekšējā.
Kristīne Langenfelde
Vēl tikai pusgads, un mums zināmajās «Jelgavas cukura» paciņās jau tiks fasēts pārsvarā Lietuvā ražots cukurs – zīmola pārpircēji «Danisco sugar» gan sola: kvalitāte palikšot iepriekšējā.
Jau tad, kad Konkurences padome deva piekrišanu «Danisco sugar» iegādāties «Jelgavas cukura» zīmolu, sekoja virkne nosacījumu. Viens no tiem – šādi fasēto cukuru nedrīkst sākt tirgot agrāk kā šā gada oktobrī. «Danisco sugar» to arī ievēro un šobrīd paziņo, ka vilcināšanās nebūs – jau oktobrī viņi Latvijas tirgū piedāvās pārsvarā Lietuvā ražoto cukuru, «ietērptu» mums labi zināmajās «Jelgavas cukura» pakās. «Tā noteikti nebūs patērētāju maldināšana, jo uz paciņām būs ne tikai labi pazīstamais «Jelgavas cukura» zīmols, bet vienādā izmērā ar to tiks drukāts arī «Danisco sugar» zīmols,» «Jelgavas Vēstnesim» skaidro «Danisco sugar» pārstāve Iveta Zariņa.
Viņa neslēpj, ka «Danisco sugar» interese par «Jelgavas cukura» zīmolu radusies, tiklīdz tapis zināms, ka rūpnīca pārtrauks savu darbu. ««Jelgavas cukura» zīmols – tā ir vērtība, kvalitātes zīme, ko novērtē pircējs. Mēs vienkārši negribējām, ka tā aiziet nebūtībā līdz ar cukura ražošanas pārtraukšanu Latvijā. Tas ir standarts, ko mēs centīsimies nezaudēt, piedāvājot pircējiem tikpat labas kvalitātes cukuru, kā viņi šajā iepakojumā bija pieraduši saņemt,» saka I.Zariņa.
Jautājot, vai tad līdz šim «Danisco sugar» cukura kvalitāte bijusi zemāka nekā Jelgavā ražotajam, pārstāve saminstinās. «Es domāju, ka mēs noteikti varam ražot tādas pat kvalitātes cukuru kā Jelgavā – mēs strādājam atbilstoši ISO standartam un visām Eiropas Savienības prasībām,» tā I.Zariņa.
Ir skaidrs – patērētājiem būs jāpierod pie tā, ka Jelgavā ražotā cukura vietā turpmāk viņi visbiežāk pirks mūsu kaimiņvalstī Lietuvā ražoto. «Ražošana un fasēšana šajos iepakojumos notiks jau rūpnīcās – Latvijā cukurs tiks tikai tirgots. Protams, ekonomiski izdevīgāk mums Latvijas tirgum cukuru piegādāt no mūsu ražotāja Lietuvā, tāpēc pārsvarā jaunajā iepakojumā tas nāks tieši no turienes, taču tikpat iespējams, ka ar Jelgavas zīmolu tirgosim arī Dānijā, Zviedrijā un Somijā ražoto cukuru,» skaidro I.Zariņa.
Šogad šādu cukuru nevarēs iegādāties lielajos tirdzniecības tīklos «Maxima» un «Rimi» – arī to nosaka Konkurences padome. «Šajos tīklos mēs piedāvājam cukuru ar «Rimi» un «Maxima» zīmolu, tāpēc šāds aizliegums, taču jau nākamā gada oktobrī arī šajos veikalos cukurs jaunajā iepakojumā būs pieejams,» paskaidro I.Zariņa.
Jautāta par cukura cenu, jo nav noslēpums, ka «Jelgavas cukurs» bieži vien veikalu plauktos bija redzams par dārgāku cenu nekā citviet ražotais, I.Zariņa atzīst, ka kompānija no savas puses noteikti neveidos mākslīgi dārgāku cenu. «Pirmām kārtām jau tas būs jauns produkts, kam būs jāiekaro patērētāju uzticība, tāpēc būtu nevietā, pirms tas ir novērtēts, tirgot to dārgāk. Protams, es nevaru galvot par mazumtirdzniecības tīkliem, kas var uzlikt savu uzcenojumu,» tā I.Zariņa.
Vēl tikai pusgads, un mums zināmajās «Jelgavas cukura» paciņās jau tiks fasēts pārsvarā Lietuvā ražots cukurs – zīmola pārpircēji «Danisco sugar» gan sola: kvalitāte palikšot iepriekšējā.
Jau tad, kad Konkurences padome deva piekrišanu «Danisco sugar» iegādāties «Jelgavas cukura» zīmolu, sekoja virkne nosacījumu. Viens no tiem – šādi fasēto cukuru nedrīkst sākt tirgot agrāk kā šā gada oktobrī. «Danisco sugar» to arī ievēro un šobrīd paziņo, ka vilcināšanās nebūs – jau oktobrī viņi Latvijas tirgū piedāvās pārsvarā Lietuvā ražoto cukuru, «ietērptu» mums labi zināmajās «Jelgavas cukura» pakās. «Tā noteikti nebūs patērētāju maldināšana, jo uz paciņām būs ne tikai labi pazīstamais «Jelgavas cukura» zīmols, bet vienādā izmērā ar to tiks drukāts arī «Danisco sugar» zīmols,» «Jelgavas Vēstnesim» skaidro «Danisco sugar» pārstāve Iveta Zariņa.
Viņa neslēpj, ka «Danisco sugar» interese par «Jelgavas cukura» zīmolu radusies, tiklīdz tapis zināms, ka rūpnīca pārtrauks savu darbu. ««Jelgavas cukura» zīmols – tā ir vērtība, kvalitātes zīme, ko novērtē pircējs. Mēs vienkārši negribējām, ka tā aiziet nebūtībā līdz ar cukura ražošanas pārtraukšanu Latvijā. Tas ir standarts, ko mēs centīsimies nezaudēt, piedāvājot pircējiem tikpat labas kvalitātes cukuru, kā viņi šajā iepakojumā bija pieraduši saņemt,» saka I.Zariņa.
Jautājot, vai tad līdz šim «Danisco sugar» cukura kvalitāte bijusi zemāka nekā Jelgavā ražotajam, pārstāve saminstinās. «Es domāju, ka mēs noteikti varam ražot tādas pat kvalitātes cukuru kā Jelgavā – mēs strādājam atbilstoši ISO standartam un visām Eiropas Savienības prasībām,» tā I.Zariņa.
Ir skaidrs – patērētājiem būs jāpierod pie tā, ka Jelgavā ražotā cukura vietā turpmāk viņi visbiežāk pirks mūsu kaimiņvalstī Lietuvā ražoto. «Ražošana un fasēšana šajos iepakojumos notiks jau rūpnīcās – Latvijā cukurs tiks tikai tirgots. Protams, ekonomiski izdevīgāk mums Latvijas tirgum cukuru piegādāt no mūsu ražotāja Lietuvā, tāpēc pārsvarā jaunajā iepakojumā tas nāks tieši no turienes, taču tikpat iespējams, ka ar Jelgavas zīmolu tirgosim arī Dānijā, Zviedrijā un Somijā ražoto cukuru,» skaidro I.Zariņa.
Šogad šādu cukuru nevarēs iegādāties lielajos tirdzniecības tīklos «Maxima» un «Rimi» – arī to nosaka Konkurences padome. «Šajos tīklos mēs piedāvājam cukuru ar «Rimi» un «Maxima» zīmolu, tāpēc šāds aizliegums, taču jau nākamā gada oktobrī arī šajos veikalos cukurs jaunajā iepakojumā būs pieejams,» paskaidro I.Zariņa.
Jautāta par cukura cenu, jo nav noslēpums, ka «Jelgavas cukurs» bieži vien veikalu plauktos bija redzams par dārgāku cenu nekā citviet ražotais, I.Zariņa atzīst, ka kompānija no savas puses noteikti neveidos mākslīgi dārgāku cenu. «Pirmām kārtām jau tas būs jauns produkts, kam būs jāiekaro patērētāju uzticība, tāpēc būtu nevietā, pirms tas ir novērtēts, tirgot to dārgāk. Protams, es nevaru galvot par mazumtirdzniecības tīkliem, kas var uzlikt savu uzcenojumu,» tā I.Zariņa.