Jauno pašvaldības īres pabalstu saņem jau 11 ģimenes
Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka pabalsts ieviests, risinot pilsētas trūcīgo un maznodrošināto personu un ģimeņu mājokļa pieejamības jautājumu. Sociālo lietu pārvaldes vadītājas vietniece Jeļena Laškova stāsta, ka interese par jauno pabalstu ir daudz lielāka, taču visus nepieciešamos dokumentus, lai saņemtu pabalstu, šobrīd nokārtojušas 11 ģimenes. «Konsultāciju, kurās skaidrojam, kādi dokumenti nepieciešami, kā jārīkojas, bijis daudz vairāk. Lai pretendētu uz pašvaldības atbalstu īres maksas segšanai, personai ir jābūt deklarētai īrētajā telpā, taču ne vienmēr šis jautājums ir sakārtots, līdz ar to īrnieks nevar pretendēt uz pabalstu. Tāpat svarīgi, lai būtu noslēgts īres līgums ar izīrētāju un mājokļa īpašnieks būtu reģistrējies Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējs, un šis kritērijs ir biežākais traucēklis īrniekam pretendēt uz jauno pabalstu,» norāda J.Laškova.
Pabalstu augustā saņēmušas atsevišķi dzīvojošas personas ar invaliditāti, ģimenes ar bērniem, kurās ir persona ar invaliditāti, vientuļā māte ar bērnu, darbspējas vecuma mamma bezdarbniece, kura audzina bērnus viena, un piecas daudzbērnu ģimenes ar trīs un vairāk bērniem. J.Laškova stāsta, ka šīm personām pabalsts piešķirts uz 3–6 mēnešiem atkarībā no personai vai ģimenei piešķirtā statusa – maznodrošinātā vai trūcīgā. «Pēc noteiktā termiņa personai, ja tā atbilst izvirzītajiem kritērijiem, ir tiesības vērsties Sociālo lietu pārvaldē ar jaunu iesniegumu, lai turpinātu saņemt šo pabalstu,» skaidro J.Laškova.
Jāatgādina, ka jauno pabalstu īres maksas segšanai līdz 100 eiro mēnesī var saņemt trūcīgas un maznodrošinātas personas un ģimenes, kas īrē mājokli pilsētā, ir noslēgušas īres līgumu un atbilst kaut vienam no šādiem kritērijiem: audzina vismaz vienu nepilngadīgu bērnu; ir atsevišķi dzīvojoša pensijas vecuma persona; ir atsevišķi dzīvojoša persona ar invaliditāti; ģimenē nav darbspējīgu personu. Pabalsta saņēmēja īpašumā nedrīkst būt nekustamais īpašums.
Lai pieteiktos šim pabalstam, Sociālo lietu pārvaldē ir jāuzraksta iesniegums un jāiesniedz nepieciešamie dokumenti, kas ļauj izvērtēt pabalsta pieprasītāja ienākumus un materiālo stāvokli, kā arī īres līguma kopija, uzrādot oriģinālu. «Pabalsts katru mēnesi tiek ieskaitīts pabalsta pieprasītāja kontā, un viņa līdzdalības uzdevums būs trīs mēnešu laikā no pabalsta saņemšanas brīža Sociālo lietu pārvaldē iesniegt maksājumu apliecinošu dokumentu, lai varētu pārliecināties, ka nauda izlietota paredzētajam mērķim. Būtiski uzsvērt, ka, uzrādot telpas īres līgumu, pārvaldes sociālie darbinieki Valsts ieņēmumu dienesta publiskajā datubāzē arī pārbauda, vai izīrētājs ir reģistrēts kā saimnieciskās darbības veicējs. Ja nav, par to informējam Valsts ieņēmumu dienestu,» precizē J.Laškova.
Foto: Ivars Veiliņš/«Jelgavas Vēstnesis»