Jelgavas pneimobiļi sacensībās uzrāda labus rezultātus
Dalību sacensības bija pieteikušas vairāk nekā 40 dažādu Eiropas valstu universitāšu komandas, tomēr piedalījās 33 komandas. Četras no tām pārstāvēja Latviju un divas – Jelgavu.
Komandas sacentās vairākās kategorijās – no LLU Tehniskās fakultātes augstākos rezultātus uzrādīja komanda «Pneumo auto TF». Sacensību kategorijās par tālāko nobraukumu, paātrinājumu un konstrukciju tā iekļuva labāko desmitniekā, iegūstot trīs 8. vietas, bet veiklības sacensībās – 7. un 5. vietu, kas deva iespēju piedalīties arī komandas mācībspēku sacensībās, kur izcīnīta 4. vieta. Jāuzsver, ka konstrukcijas kategorijā šī komanda uzrādījusi visaugstāko rezultātu no visām Latvijas komandām, jo no vadošā trijnieka komandu šķīra vien septiņi punkti. «Sacensībās principā sasniedzām tos rezultātus, uz kuriem cerējām. Patiesībā mūsu auto bija diezgan vienkāršas konstrukcijas, tomēr tas atzinīgi tika novērtēts, un varētu teikt, ka sasniedzām maksimumu. Nākotnē lielāks uzsvars jāliek uz pneimatiku un elektroniku,» stāsta projekta vadītājs LLU profesors vadošais pētnieks Dainis Berjoza, papildinot: liela nozīme šoreiz bijusi arī komandas darbam, kas bija patiesi izcils – draudzīgs, darba spara un entuziasma pilns. Profesors norāda, ka turpmāk sacensību organizatori plāno ieviest ierobežojumus attiecībā uz trīsriteņu auto, kāds ir komandai, tādēļ šīs sacensības pneimobilim, visticamāk, bija pēdējās.
«Pneumo auto TF» komandu pārstāvēja komandas kapteinis un vadības sistēmas inženieris Guntis Gailums, galvenais inženieris Jānis Ozols, inženieris un pilots Reinis Palēvics, inženieri Dainis Bergšpics un Kaspars Sprūds, kā arī pilote administratore Laine Kjazja. Projekta vadītājs ir D.Berjoza, bet sacensībās Ungārijā piedalījās asociētais profesors vadošais pētnieks Vilnis Pīrs.
Atzīstami sacensību rezultāti bija arī LLU Tehniskās fakultātes studentu komandai «Pneumo EVO» – tālākā nobraukuma sacensībās tā ieguva 24. vietu, paātrinājuma sacensībās – 19. vietu, veiklības sacensībās – 22. vietu, bet konstrukcijas kategorijā – 15. vietu. «Mūs pievīla tehniska ķibele – salūza svarīga pneimobiļa detaļa motorā. To varēja nomainīt, bet diemžēl līdzi nepaņēmām specifiskus tam nepieciešamus instrumentus. Visās sacensību kategorijās gan piedalījāmies – nepadevāmies –, tomēr rezultāti, protams, līdz ar to bija krietni sliktāki, nekā cerējām,» stāsta projekta vadītājs vieslektors Mārtiņš Ziemelis, kurš sacensībās ieguva organizatoru speciālo balvu kā labākais atbalstošais mācībspēks. Viņš norāda, ka šogad īsts izaicinājums bija piesaistīt arī sponsorus, lai pneimobilim veiktu nepieciešamos uzlabojumus. «Zinu, kādam pneimobilim jābūt, lai tas būtu uzvarētāju vidū, tomēr tam mums būtu nepieciešami ap 10 000 eiro. Mūsu pneimobiļa izmaksas bija ap trim tūkstošiem,» atzīst M.Ziemelis.
Komandu «Pneumo EVO» pārstāvēja Oskars Šalna, Mārtiņš Jansons, Rinalds Logins, Dāvids Kvins un arodapmācības meistars un projekta vadītājs M.Ziemelis. Komunikācijas jautājumus risināja Gvido Bērziņš.
Foto: no komandu arhīva, LLU