Piedāvājumi pašvaldības iepirkumos būs jāiesniedz elektroniski
«No 1. janvāra EIS tiek publicēta informācija par visiem pašvaldības iepirkumiem, taču līdz šim elektroniski piedāvājums bija jāiesniedz tikai iepirkumu procedūrām, bet mazajos iepirkumos to varēja iesniegt papīra formātā. No 1. oktobra tas mainīsies – arī mazajos iepirkumos piedāvājums būs jāiesniedz elektroniski,» gaidāmās izmaiņas ieskicē Jelgavas pašvaldības Iepirkumu pārvaldes vadītājas vietniece Iveta Hofmarka.
Viņa skaidro: mazie iepirkumi pakalpojumu un piegādes jomā ir ar paredzamo līgumcenu no 10 000 līdz 41 999,99 eiro, savukārt būvdarbu jomā – no 20 000 līdz 169 999,99 eiro. Tāpat pie tiem pieskaitāmi sociālo un citu īpašu pakalpojumu iepirkumi, kas definēti Publisko iepirkumu likuma 2. pielikumā, piemēram, dažādu pasākumu organizēšana, aprūpes un medicīniskā personāla nodrošināšana, izglītības un mācību pakalpojumi, skolēnu ēdināšana.
«Liela daļa uzņēmumu, kas piedalās iepirkumos, jau ir reģistrējušies EIS, tāpēc viņus jaunā kārtība neietekmēs. Tas vairāk attieksies uz maziem uzņēmumiem un individuāliem komersantiem, kuri pārsvarā strādā ar privātiem pasūtījumiem un iepirkumos startē reti,» stāsta I.Hofmarka. Ministru kabineta noteikumi Nr.107 «Iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība» gan paredz izņēmuma gadījumus, kad piedāvājums nebūs jāiesniedz elektroniski, piemēram, ja tiek rīkots metu konkurss vai sarunu procedūra, tomēr Jelgavas pilsētas pašvaldības Iepirkumu pārvaldes vadītājas vietniece norāda, ka šādi iepirkumi nav regulāri.
Tātad ikvienam, kurš no 1. oktobra vēlēsies piedalīties atvasinātas publiskas personas (pašvaldības) un tās iestādes izsludinātā iepirkumā, jāreģistrējas Valsts reģionālās attīstības aģentūras pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā www.eis.gov.lv. Jautājumu gadījumā var sazināties ar EIS lietotāju vienoto atbalsta centru pa e-pastu eis@vraa.gov.lv vai tālruni 66155511. Konsultācijas par EIS var saņemt darba dienās no pulksten 8.30 līdz 16.30.
«Arī mēs savas kompetences ietvaros sniedzam konsultācijas piegādātājiem iepirkumu jomā, bet galvenais nosacījums ir, lai uzņēmums vai fiziska persona konsultēšanās brīdī nestartētu aktīvā pašvaldības iepirkumā. Tāpat nekonsultējam par iepirkumiem, kuri ir aktīvi. Piemēram, esam būvniecības uzņēmumu pārstāvjus konsultējuši par piedāvājuma sagatavošanas specifiku un iepirkumu prasībām, kurām uzņēmēji nepievērš pārāk lielu uzmanību, bet kuras iepirkumu procedūrā tiek vērtētas,» norāda I.Hofmarka.
Sazināties ar Jelgavas pilsētas pašvaldības Iepirkumu pārvaldi var pa tālruni 63005519 vai e-pastu iepirkumi@dome.jelgava.lv.