Prioritātes šogad: apgaismojums un asfalta apakškārta

07.11.2019.
Kamēr laikapstākļi vēl ļauj, Prohorova, Garozas un Neretas ielā notiek intensīvi darbi, jo būvnieki līdz ziemai plāno visos ielu posmos izbūvēt asfalta apakškārtu un ielu apgaismojumu.

«Darbi objektā norit saskaņā ar grafiku, un šobrīd ir paveikti apmēram 65 procenti no plānotā,» lēš pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» projektu vadītāja Inga Bernāne. Viņa norāda, ka visu trīs ielu posmos ir izbūvētas komunikācijas un šobrīd brauktuves tiek sakārtotas tiktāl, lai varētu ieklāt asfalta seguma apakškārtu. «Darbi objektā vienlaikus notiek vairākās vietās – kādā tiek bruģēta ietve, citā izbūvē un pieslēdz apgaismoju, vēl citā tiek izbūvētas lietusūdens kanalizācijas attīrīšanas iekārtas. Paralēli tiek sagatavota brauktuves pamatne un ieklāta asfalta seguma apakškārta,» skaidro I.Bernāne.

Prohorova ielas industriālā rajona sakārtošana iekļauta Jelgavas pilsētas attīstības programmā 2014.–2020. gadam un tās investīciju plānā un ir būtisks solis pilsētas izaugsmē. Lai gan projekts vēl nav realizēts, attīstība šajā industriālajā rajonā jau notiek, pilsētā ienākot vairākiem jauniem uzņēmumiem. Starp Prohorova, Neretas un Garozas ielu atrodas Lielupes industriālais parks, kas aizņem 20 hektāru un kurā jau tagad darbojas 11 uzņēmumi, aizpildot apmēram 75 procentus no parka platības. Ir arī citi uzņēmumi, kuri vēlas ienākt šajā apkaimē ārpus industriālā parka teritorijas. Piemēram, SIA «Nature Foods» Prohorova ielā 13 plāno būvēt vegānu pārtikas ražošanas rūpnīcu vismaz 4000 kvadrātmetru platībā, nodrošinot 61 darba vietu. «Esam saņēmuši pagaidu būvatļauju, bet reāli darbi ir aizkavējušies, jo šobrīd notiek pārrunas ar sadarbības partneri, kurš nodrošinās mums vajadzīgu izejvielu un savu ražotni vēlas būvēt blakus mūsējai. Tādējādi tehnoloģiskais process neapšaubāmi iegūs,» norāda uzņēmuma pārstāvis Roberts Stafeckis.

Infrastruktūra Prohorova ielas rajonā tiek sakārtota, realizējot Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansēto projektu «Tehniskās infrastruktūras sakārtošana uzņēmējdarbības attīstībai degradētā teritorijā». Būvdarbus veic uzņēmums «A.C.B.», un tie tika uzsākti pērn decembrī. Pirmie darbi bija pazemes komunikāciju – ūdensvada, kanalizācijas, elektrotīkla, gāzesvada, sakaru tīkla – izbūve un atjaunošana. Nelielā Prohorova ielas posmā tiek pārbūvēta arī siltumtrase. Posmos, kur komunikāciju būvdarbi pabeigti, sākusies brauktuves sakārtošana, asfaltēšana un ietvju bruģēšana, kas turpināsies, kamēr to ļaus laikapstākļi. Tāpat darbi turpinās Neretas ielas galā pie Upes ielas, kur tiek būvētas lietusūdens kanalizācijas attīrīšanas iekārtas. Kad tie noslēgsies, tiks sakārtota iela un izbūvēta arī ietve.

Neretas, Prohorova un Garozas ielas posmu pārbūves izmaksas ir 7 615 419,02 eiro ar PVN. Ieskaitot izdevumus par autoruzraudzību un būvuzraudzību, projekta kopējās izmaksas ir 7 742 196,77 eiro. Darbi jāpabeidz līdz 2020. gada 30. septembrim.

Projekta gaitā tiks atjaunots ap 1300 metru garš Prohorova ielas posms. Līdz ar industriālās teritorijas attīstību prognozējot satiksmes intensitātes pieaugumu, posms no Garozas ielas līdz Neretas ielai tiek paplašināts – tur izbūvē trešo braukšanas joslu virzienā no Neretas uz Garozas ielas pusi. Atlikušajā ceļa posmā būs divas joslas – pa vienai katrā virzienā.

Visos projektā iekļautajos ielu posmos, kā arī Cepļu ielā no Līču līdz Neretas ielai tiek atjaunots apgaismojums, izmantojot ekonomiskos LED gaismekļus. Lielākajā daļā ielu posmu tas jau izbūvēts un pieslēgts, lai ziemas sezonā uzlabotu satiksmes drošību.

Projekta gaitā nostiprināts ap 60 metru garš Lielupes krasta posms, lai Neretas ielu un attīrīšanas iekārtas pasargātu no applūšanas.

Neretas ielā jau sākti labiekārtošanas darbi – ietvi no sliedēm atdalīs koki un krūmi. Kopumā tiks pārbūvēts ap 600 metru garš Neretas ielas posms, un tajā jau nodrošināti ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli, sakaru kanalizācija, apgaismojums un brauktuve sagatavota apakškārtas ieklāšanai.

Neretas ielā pie Upes ielas tiek būvētas lietusūdens kanalizācijas attīrīšanas iekārtas – tās atradīsies pazemē. No tuvējās teritorijas savāktos un attīrītos lietusūdeņus novadīs Lielupē.

Ielu rekonstrukcijas projekta gaitā tiks sakārtotas arī autobusu pieturas: Prohorova ielā būs divas pieturas ar nojumi, savukārt Garozas ielā – divas pieturas ar nojumi un divas pieturvietu platformas.

Rekonstruēto ielu posmos būs atjaunotas arī ietves – visās trīs ielās ietves tiks izbūvētas kopumā 7490 m² platībā (Neretas ielā – 1195, Prohorova ielā – 2998, Garozas ielā – 3297 m² platībā). Prohorova ielā ietvju bruģēšana jau uzsākta un daži posmi pabeigti.

Tiek atjaunota arī dzelzceļa pārbrauktuve Garozas ielā netālu no krustojuma ar Rubeņu ceļu. Šīs sliedes ved uz Lielupes industriālā parka teritoriju, un parka īpašnieki tuvāko trīs gadu laikā plāno atjaunot dzelzceļa kustību. «Dzelzceļa pārvadājumi aktuāli ir, piemēram, jau mūsu esošajam nomniekam SIA «CW Technics», kas izgatavo metāla konstrukcijas, izmantojot nerūsējošo tēraudu un dažādus metāla sakausējumus. Uzņēmuma eksporta tirgus ir Krievija,» norāda Lielupes industriālā parka valdes loceklis Edgars Ungurs.

Sakārtojot infrastruktūru Pārlielupē, tiks rekonstruēts ap 1000 metru garš Garozas ielas posms – no Prohorova ielas līdz pilsētas administratīvajai robežai –, atjaunojot arī ūdensvada un kanalizācijas tīklus. Posmā no Prohorova ielas līdz Rubeņu ceļam no jauna izbūvēts gāzesvads. Jāpiebilst, ka ražošanas attīstības interesēs gāzesvads nodrošināts arī nelielā Prohorova ielas posmā – līdz vietai, kur plānots celt vegānu pārtikas rūpnīcu. Darbu zonā satiksme tiek organizēta pa vienu joslu, un to regulē luksofors.

Foto: Ivars Veiliņš/«Jelgavas Vēstnesis»

Ziņu sagatavoja:

Ilze Knusle