Puse Latvijas iedzīvotāju plāno iegādāties jaunu auto
GE Money Bank Autolīzings pētījumā, kas veikts sešās Eiropas valstīs noskaidrots, ka 51 procents Latvijas iedzīvotājs labprāt iegādātos jaunu auto, kamēr 75 procenti poļu, 73 procenti vāciešu un 69 procenti rumāņu izvēlētos lietotus auto.
Uz to, ka mūsu valsts iedzīvotājiem ir skeptiskāka attieksme pret lietotiem auto, norāda arī tas, ka 50 procenti noteikti piekrīt apgalvojumam, ka lietota auto iegāde ir kā loterija. Līdzīgi domā arī 47 procenti poļu, bet pārējās valstīs, kur tika veikts pētījums, šādi domā tikai aptuveni piektdaļa iedzīvotāju. Vēl vairāk - 42 procenti vāciešu uzskata, ka jauns auto ir vissliktākais ieguldījums, kādu varētu izvēlēties, kamēr pie mums šādi domā 28 procenti iedzīvotāju.
No tiem iedzīvotājiem Latvijā, kas nākamajos divos gados plāno iegādāties auto, 29 procenti to iegādātos no auto dīlera, kas tirgo gan jaunus, gan lietotus transportlīdzekļus, bet 22 procenti izmantotu sludinājumus internetā. Taču Čehijā un Polijā teju piektdaļa, bet Rumānijā ceturtdaļa auto iegādātos no ģimenes locekļa vai kāda drauga.
Iecienītākā marka Centrālajā un Austrumeiropā atbilstoši pētījuma datiem ir Volkswagen. Kā pirmo izvēli to nosaukuši 19 procenti vāciešu un poļu, kā arī 18 procenti rumāņu. Latvijā Volksvagen ir respondentu otrā izvēle - šīs markas auto labprāt iegādātos 12 procenti respondentu. Savukārt visiekārotākā auto marka mūsu valstī ir Audi - to iegādātos 22 procenti respondentu, bet kā trešā iekārotākā marka tiek minēts BMW - to nosauc 9 procenti respondentu.
Svarīgākie kritēriji, ko Latvijas iedzīvotāji apsver, iegādājoties automašīnu, ir tās tehniskais stāvoklis, cena, degvielas patēriņš, vecums un kilometrāža, kamēr čehiem, vāciešiem, ungāriem un poļiem ir svarīga skaidra auto vēsture, bet rumāņiem - aprīkojums, nevis kilometrāža.
Pētījuma dati liecina, ka 56 procenti Latvijas iedzīvotāju to darītu par saviem ietaupījumiem, kā nākamais populārākais auto finansēšanas veids tiek minēts patēriņa kredīts vai auto kredīts no bankas - 30 procenti. Līdzīgi rīkotos arī pārējo aptaujāto valstu iedzīvotāji.
Latviešiem, tāpat kā vāciešiem, vecums, kādā tiek pirkta pirmā automašīna ir līdz 25 gadiem. Kamēr rumāņi pirmo transportlīdzekli iegādājas, sasnieguši 31 gada vecumu un vēlāk.
GE Money Bank Autolīzings pētījums veikts sešās Eiropas valstīs - Vācijā, Čehijā, Polijā, Ungārijā, Rumānijā un Latvijā. Tā ietvaros katrā valstī aptaujāti vairāk nekā 600 respondentu vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Iegūtie pētījuma dati ir reprezentatīvi.
www.leta.lv