Spīdolas Valsts ģimnāzisti cīnās par finansējumu savu biznesa ideju īstenošanai
«Swedbank» mediju attiecību vadītājs Jānis Krops stāsta, ka Jelgavas skolas šogad bijušas īpaši aktīvas, jo no pilsētas jauniešiem kopā saņemti 10 pieteikumi. Tālāk konkursā virzītas trīs Spīdolas Valsts ģimnāzijas komandu – «EJA Group», «ERATO» un «Layer of Nature» – idejas. Šobrīd jauniešu komandas veido biznesa plānu reklāmas video, kā arī pieteikumus investoru uzmanības piesaistei, kas vēlāk tiks izmantoti ideju popularizēšanas kampaņā. To īstenos 10 komandas, kuras pēc video un pieteikumu izvērtēšanas iekļūs finālā. Finālisti tiks paziņoti 5. novembrī. Visas finālā iekļuvušās komandas reģistrēsies kā SMU, ja tas nav ticis izdarīts iepriekš.
«ERATO» komanda Diānas Samsonovas, Alda Kalna un Gerdas Annas Grūtupas sastāvā piedāvā ideju par mūzikas pakalpojumu, kas tiks realizēts sadarbībā ar Bērnu un jauniešu mūzikas klubu un Jelgavas Mūzikas vidusskolu. Komanda «EJA Group» piecu 11. klases puišu – Jasona Ernesta Mazkalniņa, Edija Kristapa, Emīla Pipara, Āra Egila Šuca un Voldemāra Ekmaņa – sastāvā attīsta biznesa ideju par ģitāru stendu ražošanu. Pagaidām komandu pārstāvji atklāj vien nelielas detaļas par savām idejām, jo priekšā vēl ir to nākamais izvērtējums.
Nedaudz vairāk par savu biznesa skici atklāja «Layer of Nature» pārstāve Alise Rimkēviča, kura komandā darbojas kopā ar skolasbiedru Mārtiņu Dunajevu. Viņa stāsta, ka ar uzņēmuma veidoto produktu palīdzēs risināt globālo plastmasas piesārņojuma problēmu. «Konkursam nolēmām savas prasmes un pieredzi apvienot vienā projektā, jo izdevās izgudrot inovatīvu, vienkāršu un izmēros mazu produktu, kas varētu būt arī pieprasīts. Liela nozīme idejas tapšanā bija televīzijas sižetiem par protestiem pret klimata pārmaiņām un ziņām par mikroplastmasas piesārņojumu, kā arī par pusaudzi aktīvisti Grētu no Zviedrijas. Es saskatīju risinājumu kaut nelielai vispārējās problēmas daļai,» stāsta Alise. «Biznesa skiču» konkurss, viņasprāt, būtu lieliska iespēja saņemt finansiālu atbalstu «Layer of Nature» produktu attīstīšanai, jo to pārdošanai jāsaņem «CE» atbilstības marķējumu, kas nozīmē lielus ieguldījumus tieši sākuma posmā. Tomēr A.Rimkēviča jau jūtas kā ieguvēja, jo konkurss ļāvis jauniešu komandai izmantot un attīstīt savas personīgās prasmes, kā arī gūt jaunu pieredzi. «Paralēli mācībām skolā, jāiekļaujas īsos konkursa aktivitāšu termiņos. Procesā vingrināmies risināt dažādas negaidītas situācijas. Tieši tas veido mūsu vērtīgo pieredzi,» viņa stāsta.
No 8. novembra līdz 4. decembrim 10 finālisti realizēs kampaņu, piesaistot investorus, kā arī vācot balsis kolektīvā finansējuma platformā biznesaskices.projektubanka.lv. Fināla vērtējumu veidos konkursa žūrijas piešķirtie punkti, iegūtās balsis interneta platformā, kā arī piesaistītais «Projektu bankas» finansējums. Trīs komandas ar lielāko punktu skaitu kļūs par konkursa «Biznesa skices» pirmo trīs vietu ieguvējām un saņems naudas balvas sava biznesa uzsākšanai. Pirmā vieta iegūs 3000 eiro, otrā vieta – 2000 eiro, bet trešā vieta – 1000 eiro. Tiks apbalvoti arī uzvarētāju komandas atbalstošie skolotāji.
Foto: publicitātes