VID klientu apkalpošanas centrā varēs saņemt e-parakstu viedtālrunī

30.09.2019.
VAS «Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs» (LVRTC) sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID) 7. oktobrī no pulksten 9 līdz 18 akcijas «Dienas bez rindām» gaitā nodrošinās VID Jelgavas klientu apkalpošanas centra apmeklētājiem iespēju bez maksas pieteikties un noslēgt līgumu par e-paraksta lietošanu viedtālrunī.

Mobilās lietotnes «eParaksts mobile» un «eParakstsLV» nodrošina viedtālruņu lietotājiem iespēju attālināti apliecināt e-identitāti ar tādu pašu juridisko spēku, kā personīgi klātienē uzrādot personu apliecinošu dokumentu, kā arī parakstīt dokumentus ar drošu elektronisko parakstu un no viedtālruņa to nosūtīt adresātam e-pastā vai izmantojot kādu no populārākajām saziņas un datu apmaiņas lietotnēm. Abas mobilās lietotnes un to izmantošana e-identitātes apliecināšanai un dokumentu parakstīšanai neierobežotā skaitā ir bez maksas, tomēr, lai uzsāktu to lietošanu, nepieciešams noslēgt līgumu ar LVRTC. Nereti tieši līguma slēgšana ir laikietilpīgākais e-paraksta iegūšanas posms, jo personām, kuras neizmanto eID karti vai e-paraksta karti, līgums jāslēdz klātienē Rīgā, apliecinot savu identitāti un parakstot līgumu. Reģionu iedzīvotāji līguma noslēgšanai var pieteikt arī bezmaksas kurjera pakalpojumu savā pilsētā, tomēr šajā gadījumā jārēķinās ar to, ka līguma parakstīšana varēs notikt tikai ar kurjeru iepriekš saskaņotā laikā, un šis cilvēks nebūs kompetents sniegt konsultācijas par e-paraksta lietošanu.

7. oktobrī no pulksten 9 līdz 18 e-paraksta komanda dosies uz Jelgavas VID Klientu apkalpošanas centru Lielajā ielā 6, lai jelgavniekiem nodrošinātu iespēju saņemt e-parakstu viedtālrunī. LVRTC Korporatīvās komunikācijas daļas vadītāja Vineta Sprugaine norāda, ka iepriekš konsultācijām nav jāpiesakās, tomēr, lai paātrinātu pieteikšanās procesu e-paraksta lietošanai viedtālrunī klātienē, iedzīvotāji jau pirms konsultācijas aicināti aizpildīt iesniegumu mājaslapā www.eparaksts.lv. Iesniegumā personai būs iespēja izvēlēties līguma parakstīšanas vietu – klātienē –, un šajā gadījumā VID Klientu apkalpošanas nodaļā 7. oktobrī būs nepieciešams tikai apstiprināt pieteikumu, uzrādot personu apliecinošu dokumentu un parakstot līgumu. Jāpiebilst gan, ka aizpildīt pieteikumu varēs arī konsultācijas dienā klātienē. Interesentiem jāņem vērā, ka e-paraksta saņemšanai viedtālrunī būs nepieciešams uzrādīt personu apliecinošu dokumentu.Tāpat līdzi jāņem internetbankas autentifikācijas līdzekļi.

Jāpiebilst, ka mobilā lietotne «eParaksts mobile» tika ieviesta pērnā gada sākumā, lai nodrošinātu iedzīvotājiem iespēju apliecināt e-identitāti darbam un dokumentu parakstīšanai portālā eparaksts.lv. Jau pērnā gada martā šī iespēja tika ieviesta arī VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), kā arī pieejama arī virknē populārāko valsts un privātā sektora klientu apkalpošanas portālu.

Foto: publicitātes

Ziņu sagatavoja:

www.jelgavasvestnesis.lv