Zemgales Olimpiskā centra logo gatavs, bet pagaidām izmantots vēl netiks

10.07.2008.
Pirmie Zemgales Olimpiskā centra (ZOC) nosaukuma burti, ceļš Latvijas karoga krāsās un olimpiskās lāpas liesma – tas viss apvienots šonedēļ apstiprinātajā ZOC multifunkcionālā sporta kompleksa atpazīšanas zīmē jeb logo. Nākamgad tas būs gan uz multifunkcionālā kompleksa ēkas, gan arī uz tā dokumentiem - līdz tam jaunais logo izmantots netiks.
Ritma Gaidamoviča

Pirmie Zemgales Olimpiskā centra (ZOC) nosaukuma burti, ceļš Latvijas karoga krāsās un olimpiskās lāpas liesma – tas viss apvienots šonedēļ apstiprinātajā ZOC multifunkcionālā sporta kompleksa atpazīšanas zīmē jeb logo. Nākamgad tas būs gan uz multifunkcionālā kompleksa ēkas, gan arī uz tā dokumentiem - līdz tam jaunais logo izmantots netiks.

 

Emblēmas idejas skice bija apstiprināta jau aprīlī, taču tās veidotājam SIA «Dizains un poligrāfija» māksliniekam Atim Luguzam tas bija nedaudz jāprecizē un jāpapildina. Tagad tas ir izdarīts, un logo apstiprināts. Logo vērtēšanas komisijas priekšsēdētājs Valdis Ilmers stāsta, ka jaunajā logo apvienoti ZOC pirmie burti, kas vizuāli veido ceļu Latvijas karoga krāsās, bet burtu centrā ir olimpiskās lāpas liesmas. Žūrijas komisija, kuras sastāvā bija ne tikai olimpiskā centra administrācija, bet arī pilsētas galvenais mākslinieks Georgs Svikulis un pilsētas ainavu arhitekts Andrejs Lomakins, atzinuši, ka uzlabotais variants ir pieņemams un realizējams.

V.Ilmers stāsta, ka ir divi logo varianti – garākais tiks piestiprināts pie ZOC ēku kompleksa, bet īsākais izmantots dokumentos. Viņš arī min, ka pagaidām visos centra dokumentos tiks lietots zīmogs, kas izgatavots pirms pieciem gadiem, kad ZOC tika dibināts. Savukārt jauno logo reāli dokumentos varētu sākt izmantot tikai tad, kad centrs būs gatavs, tas nozīmē – no 2009. gada 1. septembra.

Atbilstoši konkursa nolikumam uzvarētājs A.Luguzs saņems prēmiju 670 latu apmērā. Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau iepriekš informēja, ka pavisam logo skiču ideju konkursā piedalījušies deviņi pretendenti, kas vērtēšanai iesnieguši 30 skiču projektus. Logotipos izmantotas gan konkrētas ģeometriskas formas un burtu savienojumi, gan savdabīgas kompozīcijas ar emocionālu skaidrojumu, taču izvēlēta tieši A.Luguza iesniegtā skice.