Domes Informācijas aģentūra 2005.gada laikā apkalpojusi 30 tūkstošus iedzīvotāju

02.02.2006.

Jelgavas pašvaldības Administratīvās pārvaldes Informācijas aģentūra 2005. gadā pieņēma un reģistrēja iesniegumus, sagatavoja materiālus iesniegumu izskatīšanai, veica iesniegumu izskatīšanas kontroles funkciju, pierakstīja klientus uz pieņemšanu pie Domes un pašvaldības amatpersonām, speciālistiem, sniedza konsultācijas un skaidrojumus pilsētas iedzīvotājiem un viesiem interesējošos jautājumos savas kompetences ietvaros. Jāatzīst, ka iedzīvotāji jau ir novērtējuši aģentūras lomu Domes klientu apkalpošanā un iespēju sev aktuālos jautājumus nokārtot ar aģentūras starpniecību izmanto arvien vairāk cilvēku – salīdzinājumā ar 2004. gadu apmeklētāju skaits pieaudzis gandrīz par 10 tūkstošiem.

2005. gadā Informācijas aģentūru apmeklējuši vairāk nekā 30040 iedzīvotāji, no 6355 iedzīvotājiem pieņemti rakstiski iesniegumi, vadība pēc pieraksta uzklausījusi vairāk par 496 iedzīvotājus, amatpersonas (būvvaldē) pēc pieraksta uzklausījušas vairāk nekā 1617 iedzīvotājus, saņemtas 19 iedzīvotāju pateicības, kā arī reģistrētas, sniegtas atbildes un analizēti iemesli 20 sūdzībām. Vēl 2004. gadā tika izskatītas 68 sūdzības – samazinājumu vistiešākā mērā var skaidrot ar to, ka aģentūras speciālisti cenšas pēc iespējas plašāk izskaidrot apmeklētāja jautājuma risināšanas veidu, tā samazinot neskaidrības.

Visvairāk pērn Informācijas aģentūra sniegusi informāciju par būvvaldes jautājumiem un tas arī ļauj izdarīt zināmus secinājumus – Jelgava attīstās gan ekonomiski, gan sociāli. Iedzīvotāji arvien lielāku uzmanību pievērš savam nekustamajam īpašumam.
Pagājušajā gadā aģentūra sniegusi informāciju par:

1. Būvvaldes jautājumi – 11475:
– detālplānojuma izstrādāšana, zemes gabala sadale un skiču izgatavošana;
– apgrūtinājumu noteikšana zemes gabalam;
– lietošanas mērķu noteikšana zemes gabalam;
– adreses noteikšana;
– plānošanas arhitektūras uzdevuma izsniegšana;
– izziņas par būves likumību;
– būvprojekta izskatīšana;
– būvatļaujas izsniegšana;
– objekta nodošana ekspluatācijā;
– dzīvojamo telpu statusa maiņa;
– izziņas par būves likumību;
– uzņēmumu reklāmas saskaņošana.

2. Ar nekustamo īpašumu saistītie jautājumi – 2373:
– dzīvokļu privatizācija;
– dzīvokļu izsole;
– dzīves vietas deklarēšana;
– nelikumīgi deklarēto personu izdeklarēšana no dzīves vietas.

3. Pieraksts uz pieņemšanu pie vadības un amatpersonām – 2072
– pieraksts pie pašvaldības vadības;
– pieraksts pie pašvaldības amatpersonām (būvvalde);

4. Ar uzņēmējdarbību saistītie jautājumi – 1832:
– individuālā darba atļauju saņemšana;
– licences uzņēmējdarbībā;
– ielu tirdzniecība;
– jaunu uzņēmumu veidošana un reģistrācija;

5. Sociālie jautājumi – 1652:
– sociālā palīdzība – iztikas līdzekļu deklarācijas;
– dzīvokļu jautājums trūcīgām ģimenēm, bāreņiem, denacionalizēto māju īrniekiem un citi;
– sociālā palīdzība (pabalsti, dzīvokļa vai mājas remonts, operācijas un citi);

6. Komunālie jautājumi – 1351
– dzīvojamo māju apsaimniekošana (remonti, tekoši jumti, neizbraucami pievadceļi un citi);
– rakšanas darbu atļaujas un dažādu materiālu novietošana uz ielas;
– ūdensvada, elektrības, kanalizācijas un ielu apgaismojuma bojājumi; – nekārtības uz ielām un trotuāriem (putekļi, apbraucamie ceļi, dubļi);
– pilsētas labiekārtošana (apzaļumošana, bērnu spēļu laukumi, papildus apgaismojums);

7. Zemes jautājumi – 1201:
– zemes piešķiršana īpašumā un privatizācija;
– sakņu dārzu īre;
– iesniegumi par iespēju nepilsonim iegādāties zemi;

8. Ar siltumapgādi saistītie jautājumi – 901:
– ar siltuma patēriņa apmaksu saistītie jautājumi;
– alternatīvās apkures izbūve dzīvokļos;
– nepietiekama apkure dzīvokļos.

9. Izziņas par nekustamā īpašuma nodokļiem un nodokļu atlaides – 1172.

10. Izglītība un kultūra – 631:
– skolu valde jautājumi (amatpersonu pieņemšana, bērnu dārzi, pusaudžu pārkāpumu novēršana un citi);
– skolēnu darbs vasarā;
– studējošās jaunatnes prakses.

11. Koku ciršanas atļaujas – 600.
12. Domes dokumentu kopiju izsniegšana – 420.
13. Pirmpirkumu tiesības – 330.

14. Komunisma un nacistiskā režīma cietušo personu jautājumi – 330:
– represēto personu apliecību atjaunošana, represētā statusa piešķiršana;
– pabalsti un apbalvojumi represētajiem svētkos;
– par nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusa saņemšanu.

15. Ar sertifikātiem saistītie jautājumi – 210.
16. Vadības, amatpersonu, pašvaldības darbinieku un deputātu telefoni un pieņemšanas laiki – 1021.
17. Iestāžu, uzņēmumu adreses, telefoni – 931.
18. Valsts valodas komisijas atrašanās vieta, pieņemšanas laiks – 240.

19. Tiesu izpildītāju vēlēšanu iesniegumu saņemšana un izskaidrošana – 120.
20. Publisko pasākumu un pirotehnikas demonstrēšanas, gājienu atļaujas, piketu saskaņojumi – 60.
21. Projektu un sabiedrisko organizāciju projektu konkursi – 150.
22. Naturalizācija, notāra un jurista pakalpojumi – 841.
23. Citi jautājumi – 127.

Pieņemšanā pie Domes vadības risinātie jautājumi 2005. gadā
Sociālie jautājumi – 176
Komunālie jautājumi – 68
Būvvaldes jautājumi – 63
Siltumapgādes jautājumi – 57
Zemes jautājumi – 39
Ar nekustamo īpašumu saistītie jautājumi – 36
Par sabiedrisko organizāciju darbu – 14
Izglītība, kultūra un sports – 16
Uzņēmējdarbība – 10
Pieteikumi darba tirgum – 6
Nekustamā īpašuma nodokļa atlaides – 8
Koku ciršanas atļaujas – 3

Ingrīda Āna, pašvaldības Informācijas aģentūras vadītāja

Komentāri

Lai komentētu, lūdzu autorizējies