Informācijas aģentūra paplašinās darbības loku

04.03.2005.
Pāris gados, kopš darbojas Informācijas aģentūra, iedzīvotāji jau ir sākuši pierast pie jaunās kārtības, kas vairs neprasa konkrētā speciālista apmeklējumu, lai nokārtotu sev nepieciešamo jautājumu. Tomēr jāatzīst, ka joprojām ir arī izņēmuma gadījumi – iedzīvotājam šķiet, ka, dodoties pie konkrētā darbinieka, viņam tiks sniegta izsmeļošāka un ātrāka atbilde, taču tas ir tikai mīts. Domē ieviestā klientu apkalpošanas sistēma ir būtiski mainīta un pat tad, ja apmeklētājs uzreiz cenšas pats atrast sev vajadzīgo speciālistu, apejot aģentūru, gala rezultātā tik un tā viņš atgriežas Informācijas aģentūrā, kurai ir jāreģistrē katrs klients. Tāpēc ikvienam iedzīvotājam būtu lietderīgi izprast šo kārtību un, to ievērojot, atvieglot darbu gan sev, gan domes speciālistiem. Informācijas aģentūrā jāvēršas jebkurā gadījumā, kas saistīts ar nepieciešamību saņemt pašvaldības pakalpojumu, izņemot pieņemšanu pie domes vadības.

Sākotnēji klientam ir jādefinē sava vajadzība, lai aģentūras speciālisti varētu ieteikt labāko veidu, kā to sasniegt. Bieži vien tas apmeklētājiem sagādā vislielākās grūtības. Tāpēc, lai atvieglotu šo uzdevumu, aģentūra ir izstrādājusi 22 veidu veidlapas, kurās viegli ir atrast savai vajadzībai atbilstošu formulējumu.

Ja šobrīd ar aģentūras starpniecību iespējams atrisināt jautājumus, kas ir domes speciālistu pārziņā, tad tuvākajā laikā aģentūra būs arī kā starpnieks starp klientu un pašvaldības iestādēm, aģentūrām, uzņēmējsabiedrībām. Tas nozīmē, ka cilvēkam vairs nebūs jāapmeklē vairākas iestādes, kas atrodas dažādās pilsētas vietās, bet pietiks ar to, ka sava vajadzība būs izklāstīta Informācijas aģentūras speciālistiem, kuru darba pienākums būs likumā noteiktajā kārtībā sagatavot kompetentu atbildi.
Pašvaldība no savas puses vēlētos, lai šai sistēmā tiktu iesaistītas arī valsts iestādes, bet pagaidām vēl tiek meklēts risinājums kā to efektīvāk panākt.

Pēc starptautiskā kvalitātes standarta ISO 9001:2000 ieviešanas kā pienākums aģentūrai būs arī mērīt klientu apmierinātību ar sniegto pakalpojumu. Nepietiek tikai ar jaunas sistēmas radīšanu – ir jāpārliecinās, ka ar tā ieviešanu ir apmierināti arī pašvaldības apmeklētāji.
Lai saņemtu atgriezenisko saikni, aptaujas notiks arī pilsētas interneta portā www.jelgava.lv  .

Fakti:
Jelgavas Domes Informācijas aģentūras apmeklētāji 
Fizisku personu iesniegumi, pieņemšanas kartiņas, pateicības, sūdzības 2004. gadā:
Mājas apsaimniekošana = 271
Dzīvojamā platība = 187
Dzīves vietas deklarēšana  = 356
Koku nozāģēšana  = 129
Būvniecība, arhitektūra  = 1575
Zemes jautājumi  = 567
Dažādi: domes lēmumu kopijas, sertifikāti, politiski represēto sociālā palīdzība  = 755
Kopā  = 3843

Inese Meija, Jelgavas domes Administratīvās pārvaldes vadītāja
(Publicēts: Domes Ziņas 02.03.2005)

Komentāri

Lai komentētu, lūdzu autorizējies