Sākas pāreja uz 8 ciparu numerāciju fiksētajos tīklos
31.01.2007.
Šī gada 1.februārī Latvijas fiksētajos elektronisko sakaru tīklos sākas pāreja uz astoņu ciparu numerāciju. Turpmāk, zvanot uz fiksētajiem tālruņa abonentu numuriem Latvijā, esošajam septiņciparu numuram priekšā ir jāpievieno cipars „6”. Pārejas perioda laikā, kas ilgs līdz 2008.gada 31.jūlijam fiksētā tīkla abonentus varēs izsaukt, sastādot gan astoņu, gan septiņu ciparu numurus.
Pāreja uz astoņu ciparu numerāciju notiek saskaņā ar Ministru Kabineta 2005.gada 22.novembra noteikumiem Nr. 893 “Noteikumi par kārtību un termiņiem pārejai uz slēgto astoņu ciparu numerācijas shēmu”. Lai ieviestu astoņu ciparu numerāciju, Lattelecom jau 2005.gada decembrī sāka sagatavošanās darbus, kas kopumā izmaksās aptuveni 2 miljonus latu. Uzņēmuma speciālistiem jāveic izmaiņas apmēram 800 publiskā elektronisko sakaru tīkla iekārtās, kopā uz astoņu ciparu numuriem fiziski jāpārslēdz apmēram 620 tūkstoši tālruņa līniju.
„Numerācijas maiņai lielāka vērība jāpievērš biznesa klientiem, kuri izmanto biroja centrāles, jo tām pārejas periodā jāveic konfigurācijas un programmatūras izmaiņas. Arī lietvedībā, piemēram, vizītkartēs un uz veidlapām, kā arī dažādās vizuālās reklāmās jāpāriet uz astoņu ciparu tālruņa numuru izmantošanu. Lai pēc iespējas mazinātu pārmaiņu radītās neērtības, mēs vislielāko uzmanību pievērsīsim klientu informēšanai par projekta gaitu,” norāda Lattelecom Tīkla dienesta direktors Valdis Vancovičs.
Lattelecom biznesa klientiem, lai pārliecinātos, vai no uzņēmumu abonētajām līnijām un pakalpojumiem ir iespējams sastādīt un izsaukt astoņu ciparu fiksēto elektronisko sakaru tīklu numurus, ir izveidotas speciālas astoņu ciparu testa līnijas (67218898 un 67218899), uz kurām var veikt bezmaksas kontrolizsaukumus.
Apmēram 19 tūkstošiem uzņēmumu vai iestāžu, kuru lietošanā esošo iekārtu un aparatūras apkalpošana ir Lattelecom pārziņā, ar pāreju uz astoņu ciparu numerācijas shēmu saistītās iekārtu konfigurācijas un programmatūras izmaiņas veiks uzņēmuma speciālisti, iepriekš saskaņojot darbu veikšanas laiku. Savukārt uzņēmumiem un iestādēm, kuru iekārtu un aparatūras apkalpošanu nenodrošina Lattelecom, jāsazinās ar atbilstošo iekārtu apkalpojošo uzņēmumu.
Rēķinos, klientu pašapkalpošanās sistēmā internetā un citās informācijas sistēmās fiksētie tālruņa abonentu numuri tiks uzrādīti kā astoņu ciparu numuri sākot no šī gada marta. Informāciju par numerācijas maiņu klienti saņems vēstulēs kopā ar rēķinu, tā būs pieejama uzņēmuma interneta mājas lapā www.lattelecom.lv, kā arī klientu pašapkalpošanās sistēmā internetā. Iedzīvotāji papildu informāciju var saņemt arī, piezvanot Klientu apkalpošanas dienestam pa bezmaksas tālruni 8008040, bet uzņēmumu pārstāvji – sazinoties ar Biznesa klientu apkalpošanas dienestu pa bezmaksas tālruni 8007777 vai ar savu klientu konsultantu.
Bezmaksas izsaukumu pakalpojumu numuri, kas sākas ar 80xxxxx un papildu samaksas pakalpojumu numuri, kuri sākas ar 900xxxx un 909xxxx, pagaidām izsaucami tikai kā septiņu ciparu numuri. Par šo numuru maiņas termiņu informācija sekos. Pārejot uz astoņu ciparu numerāciju, visi īsie divu, trīs un četru ciparu numuri, piemēram, 02, 112, 1188 u.c., paliek nemainīti.
Lattelecom ir vadošais elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējs Latvijā. Uzņēmums piedāvā integrētus elektronisko sakaru un IT pakalpojumus, sniedz telekomunikāciju, tīklu projektēšanas un izbūves pakalpojumus. Lattelecom nodrošina arī datu pārraides un IT infrastruktūras risinājumus, interneta un kontaktu centra pakalpojumus, kā arī biznesa procesu ārpakalpojumus. Lattelecom grupu veido seši uzņēmumi: Lattelecom, Lattelecom Technology, Lattelecom BPO, Citrus Solutions, Baltijas Datoru akadēmija un LSS.
Informāciju sagatavoja
Lattelecom grupas
preses sekretāre Maija Celmiņa
tālrunis: 7055343; 29273897
www.lattelecom.lv
Pāreja uz astoņu ciparu numerāciju notiek saskaņā ar Ministru Kabineta 2005.gada 22.novembra noteikumiem Nr. 893 “Noteikumi par kārtību un termiņiem pārejai uz slēgto astoņu ciparu numerācijas shēmu”. Lai ieviestu astoņu ciparu numerāciju, Lattelecom jau 2005.gada decembrī sāka sagatavošanās darbus, kas kopumā izmaksās aptuveni 2 miljonus latu. Uzņēmuma speciālistiem jāveic izmaiņas apmēram 800 publiskā elektronisko sakaru tīkla iekārtās, kopā uz astoņu ciparu numuriem fiziski jāpārslēdz apmēram 620 tūkstoši tālruņa līniju.
„Numerācijas maiņai lielāka vērība jāpievērš biznesa klientiem, kuri izmanto biroja centrāles, jo tām pārejas periodā jāveic konfigurācijas un programmatūras izmaiņas. Arī lietvedībā, piemēram, vizītkartēs un uz veidlapām, kā arī dažādās vizuālās reklāmās jāpāriet uz astoņu ciparu tālruņa numuru izmantošanu. Lai pēc iespējas mazinātu pārmaiņu radītās neērtības, mēs vislielāko uzmanību pievērsīsim klientu informēšanai par projekta gaitu,” norāda Lattelecom Tīkla dienesta direktors Valdis Vancovičs.
Lattelecom biznesa klientiem, lai pārliecinātos, vai no uzņēmumu abonētajām līnijām un pakalpojumiem ir iespējams sastādīt un izsaukt astoņu ciparu fiksēto elektronisko sakaru tīklu numurus, ir izveidotas speciālas astoņu ciparu testa līnijas (67218898 un 67218899), uz kurām var veikt bezmaksas kontrolizsaukumus.
Apmēram 19 tūkstošiem uzņēmumu vai iestāžu, kuru lietošanā esošo iekārtu un aparatūras apkalpošana ir Lattelecom pārziņā, ar pāreju uz astoņu ciparu numerācijas shēmu saistītās iekārtu konfigurācijas un programmatūras izmaiņas veiks uzņēmuma speciālisti, iepriekš saskaņojot darbu veikšanas laiku. Savukārt uzņēmumiem un iestādēm, kuru iekārtu un aparatūras apkalpošanu nenodrošina Lattelecom, jāsazinās ar atbilstošo iekārtu apkalpojošo uzņēmumu.
Rēķinos, klientu pašapkalpošanās sistēmā internetā un citās informācijas sistēmās fiksētie tālruņa abonentu numuri tiks uzrādīti kā astoņu ciparu numuri sākot no šī gada marta. Informāciju par numerācijas maiņu klienti saņems vēstulēs kopā ar rēķinu, tā būs pieejama uzņēmuma interneta mājas lapā www.lattelecom.lv, kā arī klientu pašapkalpošanās sistēmā internetā. Iedzīvotāji papildu informāciju var saņemt arī, piezvanot Klientu apkalpošanas dienestam pa bezmaksas tālruni 8008040, bet uzņēmumu pārstāvji – sazinoties ar Biznesa klientu apkalpošanas dienestu pa bezmaksas tālruni 8007777 vai ar savu klientu konsultantu.
Bezmaksas izsaukumu pakalpojumu numuri, kas sākas ar 80xxxxx un papildu samaksas pakalpojumu numuri, kuri sākas ar 900xxxx un 909xxxx, pagaidām izsaucami tikai kā septiņu ciparu numuri. Par šo numuru maiņas termiņu informācija sekos. Pārejot uz astoņu ciparu numerāciju, visi īsie divu, trīs un četru ciparu numuri, piemēram, 02, 112, 1188 u.c., paliek nemainīti.
Lattelecom ir vadošais elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējs Latvijā. Uzņēmums piedāvā integrētus elektronisko sakaru un IT pakalpojumus, sniedz telekomunikāciju, tīklu projektēšanas un izbūves pakalpojumus. Lattelecom nodrošina arī datu pārraides un IT infrastruktūras risinājumus, interneta un kontaktu centra pakalpojumus, kā arī biznesa procesu ārpakalpojumus. Lattelecom grupu veido seši uzņēmumi: Lattelecom, Lattelecom Technology, Lattelecom BPO, Citrus Solutions, Baltijas Datoru akadēmija un LSS.
Informāciju sagatavoja
Lattelecom grupas
preses sekretāre Maija Celmiņa
tālrunis: 7055343; 29273897
www.lattelecom.lv
Komentāri