Satiksmes ministrs: "Valsts un pašvaldības sadarbība infrastruktūras attīstībā ir būtiska"
Lai klātienē iepazītos ar pilsētas transporta infrastruktūras attīstības plānu un ar pašvaldības vadību pārrunātu problēmas un to iespējamos risinājumus, šodien darba vizītē Jelgavu apmeklēja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs un VSIA "Latvijas valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis. "Jelgava ir Zemgales ekonomikas un attīstības centrs ar ļoti izdevīgu transporta tīklu, tostarp lielu tranzīta plūsmu, tāpēc ir ļoti svarīgi izprast pilsētas problēmas un vajadzības, lai kopā ar valdību rastu risinājumu," vizītes laikā atzina ministrs.
Viens no būtiskākajiem jautājumiem, kas pārrunāts ar ministru un LVC vadību, – Aizsargu ielas un Miera ielas rotācijas apļa pārbūve. "Man bija svarīgi tikties ar pašvaldības pārstāvjiem, lai apzinātu turpmākās pilsētas prioritātes transporta infrastruktūras jautājumos. Pašvaldības un valsts infrastruktūra bieži vien ir cieši saistītas, to izmanto visi valsts iedzīvotāji. Esmu pārliecināts – katrs jelgavnieks un arī ikviens, kas pilsētai brauc cauri, zina, ka Aizsargu iela ir kritiskā stāvoklī un tur jau sen prasās pēc remonta. Šajā jautājumā mēs saredzam sadarbību – valstij noteikti jāpalīdz pašvaldībai realizēt šo projektu," atzina ministrs. Jāpiebilst, ka valsts jau šobrīd šim projektam paredzējusi 1,5 miljonus eiro no valsts budžeta, bet pārējās izmaksas būtu jāsedz pašvaldībai. Līdz marta beigām norisinās iepirkuma procedūra par būvniecības darbiem.
Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš uzsvēra: lai šo projektu īstenotu, nepieciešama vēl lielāka valsts iesaiste, kaut vai ļaujot pašvaldībām aizņemties līdzekļus uz mazākiem procentiem. "Ņemot vērā Miera ielas un Aizsargu ielas kritisko stāvokli, atļauto braukšanas ātrumu tur jau esam samazinājuši līdz 50 kilometriem stundā, nākamais solis – to samazināt līdz 30 kilometriem stundā vai aizliegt smagā transporta kustību, taču tas ir viens no svarīgākajiem tranzīta ceļiem," tā viņš.
Tāpat tikšanās laikā pārrunāts, cik būtisks Jelgavai ir vēl viens tilts pār Lielupi – iecerētais Ziemeļu šķērsojums –, kas pilsētas attīstības plānā ir kopš 1959. gada, un ka pašvaldība ir veikusi priekšdarbus, rekonstruējot Loka maģistrāli 4,64 kilometru garumā. Tāpat ministrs iepazīstināts ar reģionālā mobilitātes punkta attīstību pie Jelgavas dzelzceļa stacijas, kur iecerēts pārcelt arī autoostu un izveidot "Park & Ride", ar nepieciešamību tuvāko piecu gadu laikā pārbūvēt dzelzceļa pārvadu Lietuvas šosejā, kas ieļaujas P97 ceļa tīklā, un Jelgavas veloinfrastruktūras attīstību, izbūvējot ietvi un veloceliņu Kalnciema ceļa posmā no Loka maģistrāles līdz pilsētas administratīvajai robežai, Tērvetes ielā no Baložu ielas līdz administratīvajai robežai un Garozas ielā.
"Pašvaldība mūs iepazīstināja ar daudziem labiem projektiem, kurus bez valsts atbalsta nav iespējams realizēt, piemēram, Ziemeļu šķērsojums, dzelzceļa pārvads Lietuvas šosejā. Centīsimies rast iespējas, kā kopīgiem spēkiem šīs idejas realizēt," tā J.Vitenbergs, norādot, ka valstij noteikti ir jāsadarbojas ar pašvaldību, arī attīstot veloinfrastruktūru. "Satiksmes ministrijas un "Latvijas valsts ceļu" atbildība ir cilvēku mobilitāte, un valstij ar pašvaldībām kopīgi ir jādomā par veloinfrastruktūras attīstību. "Latvijas valsts ceļi" pašlaik projektē veloceliņu no Jelgavas līdz Tetelei, taču būtu svarīgi, lai Jelgava izbūvētu iztrūkstošo posmu no Garozas ielas līdz jaunajam iecerētajam veloceliņam, kas ir aptuveni 600 metrus garš, un arī šeit nepieciešama sadarbība, lai projekts tiktu īstenots," norādīja ministrs.
Runājot par iecerēto Tērvetes ielas veloceliņu un gājēju ietvi, M.Lazdovskis tikšanās laikā atzina, ka projektēšanas izmaksas varētu segt no "Latvijas valsts ceļu" budžeta.
Vizītes laikā viesi arī apmeklēja Pašvaldības operatīvās informācijas centru, kontaktcentru, iepazinās ar pilsētas interaktīvo karti, kurā iedzīvotāji var iesniegt ziņojumus par dažādām problēmām pilsētā. To atzinīgi novērtēja arī ministrs, norādot, ka tādu karti vajadzētu izstrādāt arī valsts autoceļu tīklā, lai iedzīvotāji varētu ziņot par nenotīrītiem ceļiem, nodilušu horizontālo marķējumu vai citām problēmām.
Tāpat pārrunāts aktuālais par bezemisiju sabiedrisko transportu, akcentējot, ka Jelgava jau gandrīz divus gadus pasažieru pārvadājumos ikdienā izmanto četrus elektroautobusus, kas ir pat par 80 procentiem ekonomiskāki nekā dīzeļdzinēju autobusi. Viesiem bija arī iespēja ar elektroautobusu doties nelielā ekskursijā, lai apskatītu pašvaldības jaunizbūvēto Platones tiltu, Aizsargu ielu, rekonstruēto Loka maģistrāli, Lielupes industriālo parku, iecerēto tirgu.
Foto: Jelgava.lv
Informācija sagatavota
Sabiedrisko attiecību departamentā
Komentāri