Skolēni iepazīstas ar pašvaldības darbu
Projekta mērķis ir veicināt 12 - 15 gaus vecu Jelgavas jauniešu ar zemām pamat prasmēm un no mazturīgām ģimenēm mērķtiecīgumu un integrāciju darba tirgū.
Projekta aktivitātes ir vērstas uz šo jauniešu pašaktualizācijas veicināšanu, paplašinot viņu priekšstatus par dažādu dzīvesveidu iespējām, nosakot savas intereses, izmēģinot un attīstot spējas un prasmes, iepazīstoties ar dažādām profesijām. Tas ļaus novērst potenciālos mācību draudus un radīs priekšnoteikumus šīs sociālā riska grupas pārstāvju izglītības un profesijas iegūšanai un turpmākai integrācijai darba tirgū.
Izglītības attīstības koncepcija 2002. – 2005.gadam paredz pedagoģiskās korekcijas klašu un sociālās korekcijas klašu skaita palielināšanos, lai sekmētu pamatizglītības iegūšanu bērniem ar mācību grūtībām.
Izglītības īstenošana būtiski apgrūtināta ir maznodrošinātajās ģimenēs. Bērni un jaunieši ir iedzīvotāju grupa, kura ir visjūtīgākā pret sabiedrībā notiekošajām sociālajām un ekonomiskajām izmaiņām. Depresīvā atmosfēra mājās, ja vecāki ir bezdarbnieki; iztikas līdzekļu trūkums, kā dēļ nav iespēju iegādāties mācībām nepieciešamo; zemā sociālā statusa zīmogs, kuru skolēns izjūt attiecībās ar vienaudžiem – tas viss ietekmē mācību panākumus un ir par cēloni zemām pamatprasmēm.
Projekta ietvaros dalībniekiem tiek veidota bagāta un attīstoša informatīvā vide. Visas viņu darbības ir vērstas uz informācijas iegūšanu, kas ir aktuāla apkārtējās pasaules piedāvājumu apzināšanai un savu interešu un spēju noteikšanai. Tas nodrošina zināšanu iegūšanas un praktiskās pielietošanas mehānisma darbību, kas ir pamatā jebkurai inovāciju sistēmai.
Dzīvei informācijas sabiedrībā nepieciešamās prasmes paredzēts attīstīt šādi:
- projekta norises plānotas fiziski atdalītās, bet ar noteiktiem uzdevumiem saistītās informatīvajās vidēs: grupu nodarbībās, interešu izglītības nodarbībās, profesionālās orientācijas aktivitātēs. Dalībnieki līdz ar to tiks iekļauti reālos informācijas aprites procesos
- viens no interešu izglītības nodarbību veidiem būs datorzinības, kur tiks nodrošināta pieeja mūsdienīgai datortehnikai, Internetam. Datorprasmju attīstība nebūs šo nodarbību mērķis, bet gan līdzeklis apkārtējās pasaules un sevis izzināšanai, konkrētām iecerēm nepieciešamās informācijas iegūšanai vai informācijas produktu radīšanai
- profesionālās orientācijas aktivitātes nodrošinās informācijas iegūšanu un apzināšanu par daudzveidīgiem sociālās vides objektiem un norisēm, par dažādiem dzīvesveidiem un profesijām un informācijas prasmju nozīmi tajos
- individuālajās programmās iekļautie uzdevumi sekmēs integrētu informācijas prasmju attīstību, informācijas iegūšanu par noteiktu tēmu sasaistot ar analīzi, apkopošanu un izplatīšanu
- grupu nodarbībās tiks iekļauta refleksija par paveikto, jaunu uzdevumu plānošana un to realizācijai nepieciešamo informācijas avotu un līdzekļu noteikšana
Projekta kopējās izmaksas ir 44 980 lati.
Jelgavas Izglītības pārvalde
Komentāri