Turpinās satiksmes drošības uzlabošana pilsētā
Projekts ir pirmais solis transporta kustības vadības centra izveidei un pilsētas transporta sistēmas uzlabošanai, tā palielinot satiksmes drošību pilsētā, mazinot ielu ikdienas uzturēšanas izdevumus un veidojot modernas pilsētas tēlu. Galvenās aktivitātes – satiksmes negadījumu izpēte, transporta perspektīvo plūsmu modelēšana, satiksmes organizācijas shēmas izstrāde, tehnisko specifikāciju izstrāde transporta plūsmas vadības sistēmām, vadības centra telpu rekonstrukcijai, 12 luksoforu objektu modernizācijai un 13 krustojumu rekonstrukcijai. Izstrādātā dokumentācija būs par pamatu projekta pieteikumam Eiropas Reģionālās attīstības fondam (ERAF) Jelgavas transporta sistēmas drošības un efektivitātes uzlabošanai.
Pamatojoties uz projekta darbības gaitā veiktās izpētes rezultātiem, Jelgavā tiek plānots rekonstruēt luksoforu objektus un krustojumus, kā arī izveidot vienotu satiksmes vadības centru.
Krustojumu rekonstrukcija
Lai uzlabotu transporta plūsmu un veicinātu drošu satiksmi, nepieciešams rekonstruēt vairākus krustojumus. Plānots koriģēt krustojuma brauktuves ass izvietojumu, ierīkot papildu joslas, bet sarežģītākie krustojumi varētu tikt pārveidoti par apļveida krustojumiem. Kopumā tiks izstrādāti tehniskie projekti 13 krustojumiem pilsētā. To tehnisko projektu izstrādi veic SIA «E.Daniševska birojs».
Ielu krustojumi, kurus paredzēts rekonstruēt
Lielā iela – Pasta iela
Lielā iela – Dambja iela
Lielā iela – Pētera iela
Pasta iela – Raiņa iela
Lielā iela – Akadēmijas iela
Pasta iela – K.Barona iela
Mātera iela – Svētes iela
Pasta iela – Sudrabu Edžus iela
Raiņa iela – Katoļu iela
Mātera iela – Raiņa iela
Raiņa iela – Pulkveža O.Kalpaka iela
Raiņa iela – Filozofu iela
Satiksmes iela – Meiju ceļš
Luksoforu objektu modernizācija
Tehnoloģiski novecojušos luksoforus nepieciešams nomainīt ar jaunākās paaudzes daudzfunkcionāliem luksoforu objektiem, kas ļauj pilsētas plānošanā izmantot transporta intensitātes uzskaiti. Šādu iekārtu uzstādīšana dod iespēju noteikt pilsētā transporta plūsmas un šos datus izmantot satiksmes organizācijas uzlabošanā. Luksoforus plānots aprīkot ar ierīcēm, kas fiksē gan transportlīdzekļus, gan pilda aizsardzības funkcijas, novēršot iespējamos vandalisma aktus. Luksoforu objektu modernizācija ļaus arī taupīt elektroenerģiju.
Tiks sagatavotas tehniskās specifikācijas 12 luksoforu objektiem. To izstrādi tāpat kā krustojumu projektēšanas darbus veic SIA «E.Daniševska birojs».
Krustojumi, kur paredzēts uzstādīt modernākus luksoforus
Lielā iela – J.Čakstes bulvāris
Rīgas iela – Brīvības bulvāris
Lielā iela – Mātera iela
Lielā iela – Pasta iela
Lielā iela – Katoļu iela
Lielā iela – Dambja iela
Lielā iela – Pētera iela
Rīgas iela – Loka maģistrāle
Rīgas iela – Pērnavas iela
Rīgas iela – Strazdu iela
Lielā iela – Akadēmijas iela
Rīgas iela – Kalnciema ceļš – Garozas iela
Transporta kustības vadības centra izveide
Līdztekus jau minētajām aktivitātēm tiks izstrādāta arī jauna satiksmes plūsmas organizācijas shēma, kas kalpos satiksmes drošībai, nodrošinās ērtu piekļūšanu un autotransporta novietošanu pie izglītības iestādēm, sabiedriskajiem objektiem, servisa objektiem un ražotnēm.
Transporta kustības vadības centrs, kuru veidos centrālā datorsistēma ar saistītajām palīgierīcēm, komunikāciju iekārtām un kameru kontroles aprīkojumu, funkcionēs kā centrālais punkts visu komunikāciju un kontroles nodrošināšanai. Tas saņems informāciju par ceļu satiksmes apstākļiem, analizēs un izvērtēs to, lai pieņemtu lēmumu par situācijai atbilstošāko rīcību.
Transporta kustības vadības centra efektīvai darbībai tiks rekonstruētas telpas, izveidots kabeļu tīkls starp vadības centru un luksoforu objektiem. Tiks arī ieviestas nepieciešamās informatīvās sistēmas un iegādāts vajadzīgais aprīkojums.
aģentūras «Pilsētsaimniecība» projektu koordinators
(Publicēts: Jelgavas Domes ziņas, 29.06.2005.)
Komentāri