Zemgalieši un vidzemnieki kopā ar igauņiem un lietuviešiem seno Hanzas ceļu vēlas veidot par pievilcīgu tūrisma produktu
28.10.2005.
Kopš pērnā gada nogales Dienvidigaunijas fonds ar Eiropas Savienības programmas INTERREG IIIB atbalstu īsteno vērienīgu projektu “Baltijas tūrisma tīkla attīstība VIA HANSEATICA telpiskajā zonā”, bet kā partneri tajā piedalās viens Somijas, četri Igaunijas, divi Lietuvas administratīvie apgabali, kā arī Zemgales un Vidzemes plānošanas reģioni no Latvijas un virkne pašvaldību visās trijās Baltijas valstīs.
Projekta mērķis ir veicināt automaģistrāles VIA HANSEATICA, ko Eiropā dažviet pazīst arī kā seno Hanzas vai Pasta ceļu, izveidošanu par perspektīvu tūrisma mārketinga produktu, kas nākotnē sekmētu telpiskajā zonā ietilpstošo teritoriju ekonomisko uzplaukumu un dzīves līmeņa paaugstināšanos. Kopš pērnā gada rudens projektā iesaistīto partnerinstitūciju pārstāvji semināros un konferencēs Otepē, Narvā, Valkā, Valmierā un Jelgavā vietējo sabiedrību centušies iepazīstināt gan ar projekta mērķi un uzdevumiem, gan noskaidrot pašreizējo situāciju tūrisma nozares attīstībā. Turklāt minētie pasākumi daudzviet sakrita ar pilsētu svētkiem vai uzņēmēju dienām, tālab partneriem pavērās iespēja labāk iepazīt vietējās kultūras dzīves tradīcijas, apskatīt un novērtēt populārākos tūrisma objektus. Bez tam vasarā projektā iesaistītie tūrisma speciālisti un pašvaldību pārstāvji apmeklēja Somiju, kur detalizēti iepazinās ar tā dēvētā Karaļa ceļa tūrisma vienoto produktu, kas tapis līdzīga projekta realizācijas gaitā un tūristu vidū ir visai iecienīts.
Līdztekus tam, Igaunijas firmas “Consumetric” eksperti šinī vasarā sadarbībā ar vietējiem Tūrisma informācijas centriem vāca un apkopoja apjomīgu informāciju par dabu, vēsturi, tūrisma maršrutiem un infrastruktūru VIA HANSEATICA zonā, intervēja virkni tūrisma operatoru gan visās trīs kaimiņvalstīs, gan citās zemēs. Pēc aptuveni 30 dažādiem kritērijiem sniegts novērtējums pavisam 741 tūrisma objektam. Rezultātā tapuši vairāki interesanti pētījumi ar kuriem autori plašāk iepazīstināja Šauļu konferences dalībniekus.
Pētījumos secināts, ka senā Hanzas ceļa attīstības vēsturē no viduslaikiem līdz mūsdienām ir visai maz kopīgu saskarsmes punktu un vietējo iedzīvotāju, kā arī ārvalstu ceļotāju vidū pagaidām tas nav plaši pazīstams. Ārzemju tūristi savam ceļojumam par galamērķi izvēloties Baltijas valstis, maršrutā iekļauj galvenokārt galvaspilsētas un pārvietojas pa VIA Baltica automaģistrāli, kas ir plašāk pazīstama. Turklāt no tūrisma profesionāļu vidū veiktajām intervijām izriet, ka negatīvi tiek vērtēts automaģistrāles VIA HANSEATICA ceļa seguma sliktais stāvoklis, kā arī nesamērīgi augstā vīzu cena iebraukšanai Krievijā, ja ceļotāji vēlas maršrutu pagarināt Polijas un Vācijas virzienā.
Tāpēc, veicot projekta turpmākās aktivitātes, paredzēts izstrādāt VIA HANSEATICA attīstības koncepciju, interaktīvu tūrisma karti, vienotu logo zīmi, kas būtu saskaņojama arī ar ieinteresētajām institūcijām Polijā un Vācijā, radīt tādu mārketinga plānu, kas sekmē tūristu pieplūdumu līdz šim mazāk populāros objektos Narvā, Peipusa ezera apkaimē, Valgā, Valkā, Sedā, Valmierā, Jelgavā, Bauskā, Dobelē, Jonišķos, Tauragē un vēl citās vietās.
Jau Šauļu konferences laikā tūrisma speciālisti, ekspertu rosināti, sarīkoja prāta vētru, lai meklētu atslēgas vārdus VIA HANSEATICA tūrisma produkta raksturošanai. Veiksmīgākos priekšlikumus paredzēts izmantot produkta attīstības koncepcijas izstrādē un reklāmas kampaņas organizēšanā. Par šiem un vēl citiem aktuāliem jautājumiem partneri turpinās diskusijas seminārā, kas decembra pirmajās dienās notiks Jelgavā.
Juris Kālis,
ZAA speciālists.
Projekta mērķis ir veicināt automaģistrāles VIA HANSEATICA, ko Eiropā dažviet pazīst arī kā seno Hanzas vai Pasta ceļu, izveidošanu par perspektīvu tūrisma mārketinga produktu, kas nākotnē sekmētu telpiskajā zonā ietilpstošo teritoriju ekonomisko uzplaukumu un dzīves līmeņa paaugstināšanos. Kopš pērnā gada rudens projektā iesaistīto partnerinstitūciju pārstāvji semināros un konferencēs Otepē, Narvā, Valkā, Valmierā un Jelgavā vietējo sabiedrību centušies iepazīstināt gan ar projekta mērķi un uzdevumiem, gan noskaidrot pašreizējo situāciju tūrisma nozares attīstībā. Turklāt minētie pasākumi daudzviet sakrita ar pilsētu svētkiem vai uzņēmēju dienām, tālab partneriem pavērās iespēja labāk iepazīt vietējās kultūras dzīves tradīcijas, apskatīt un novērtēt populārākos tūrisma objektus. Bez tam vasarā projektā iesaistītie tūrisma speciālisti un pašvaldību pārstāvji apmeklēja Somiju, kur detalizēti iepazinās ar tā dēvētā Karaļa ceļa tūrisma vienoto produktu, kas tapis līdzīga projekta realizācijas gaitā un tūristu vidū ir visai iecienīts.
Līdztekus tam, Igaunijas firmas “Consumetric” eksperti šinī vasarā sadarbībā ar vietējiem Tūrisma informācijas centriem vāca un apkopoja apjomīgu informāciju par dabu, vēsturi, tūrisma maršrutiem un infrastruktūru VIA HANSEATICA zonā, intervēja virkni tūrisma operatoru gan visās trīs kaimiņvalstīs, gan citās zemēs. Pēc aptuveni 30 dažādiem kritērijiem sniegts novērtējums pavisam 741 tūrisma objektam. Rezultātā tapuši vairāki interesanti pētījumi ar kuriem autori plašāk iepazīstināja Šauļu konferences dalībniekus.
Pētījumos secināts, ka senā Hanzas ceļa attīstības vēsturē no viduslaikiem līdz mūsdienām ir visai maz kopīgu saskarsmes punktu un vietējo iedzīvotāju, kā arī ārvalstu ceļotāju vidū pagaidām tas nav plaši pazīstams. Ārzemju tūristi savam ceļojumam par galamērķi izvēloties Baltijas valstis, maršrutā iekļauj galvenokārt galvaspilsētas un pārvietojas pa VIA Baltica automaģistrāli, kas ir plašāk pazīstama. Turklāt no tūrisma profesionāļu vidū veiktajām intervijām izriet, ka negatīvi tiek vērtēts automaģistrāles VIA HANSEATICA ceļa seguma sliktais stāvoklis, kā arī nesamērīgi augstā vīzu cena iebraukšanai Krievijā, ja ceļotāji vēlas maršrutu pagarināt Polijas un Vācijas virzienā.
Tāpēc, veicot projekta turpmākās aktivitātes, paredzēts izstrādāt VIA HANSEATICA attīstības koncepciju, interaktīvu tūrisma karti, vienotu logo zīmi, kas būtu saskaņojama arī ar ieinteresētajām institūcijām Polijā un Vācijā, radīt tādu mārketinga plānu, kas sekmē tūristu pieplūdumu līdz šim mazāk populāros objektos Narvā, Peipusa ezera apkaimē, Valgā, Valkā, Sedā, Valmierā, Jelgavā, Bauskā, Dobelē, Jonišķos, Tauragē un vēl citās vietās.
Jau Šauļu konferences laikā tūrisma speciālisti, ekspertu rosināti, sarīkoja prāta vētru, lai meklētu atslēgas vārdus VIA HANSEATICA tūrisma produkta raksturošanai. Veiksmīgākos priekšlikumus paredzēts izmantot produkta attīstības koncepcijas izstrādē un reklāmas kampaņas organizēšanā. Par šiem un vēl citiem aktuāliem jautājumiem partneri turpinās diskusijas seminārā, kas decembra pirmajās dienās notiks Jelgavā.
Juris Kālis,
ZAA speciālists.
Komentāri